اخبار

سید هادی خامنه ای: ما در گذشته اشتباه کردیم و الان به خاطر آنها مجازات می شویم و اگر اعتراف نکنیم بدین معناست که دوباره قصد انجام آن اشتباهات را داریم

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای: در دوره‌های مختلف، گروهی از افراد مبتدی به سیاست وارد شده‌اند و به عنوان نمونه، هنوز در مسیر خود به سرانجام نرسیده‌اند و از این منظر، به اهداف خود نگاه می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در دیدار نوروزدی محسن رهامی گفت: یک سری اشتباهات از خود ما در گذشته سر زده که امروز داریم بابت همان اشتباهات مجازات می‌شویم. تا به این اشتباهات اعتراف نکنیم کاری درست نمی‌شود. چون اگر اعتراف نکنیم معنایش این است که می‌خواهیم این اشتباهات را تکرار کنیم. خداوند در مورد توبه هم همین را می‌گوید. اگر در حضور جمع گناهی کرده‌اید باید در حضور جمع اعتراف کنید نه اینکه در حضور جمع برای #جامعه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید و بعد نصف شب در خانه #توبه می‌کنی؛ این فایده ندارد، باید در حضور #مردم باشد.

دیدار نوروزی حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی با جمعی از نمایندگان ادوار #مجلس_شورای_اسلامی ، دبیران کل احزاب #اصلاح_طلب و اعضای هیأت علمی #دانشگاه_تهران عصر روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد.

#سید_هادی_خامنه‌ای در این دیدار گفت: راجع به اپوزیسیون زیاد مطالعه، بررسی و تحلیل نکنید و عیب‌هایشان را نگویید؛ چون عیب‌هایشان را برطرف می‌کنند و پیروز می‌شوند. دو طرف دارند با هم می‌جنگند و شما سعی داشته باشید خودتان را تقویت کنید، نه اینکه به طرف بگویید فلان کار شما اشتباه بوده است؛ چرا که اشتباهش را برطرف می‌کند.

وی یادآور شد: یک سری اشتباهات از خود ما در گذشته سر زده که امروز داریم بابت همان اشتباهات مجازات می‌شویم. تا به این اشتباهات اعتراف نکنیم کاری درست نمی‌شود. چون اگر اعتراف نکنیم معنایش این است که می‌خواهیم این اشتباهات را تکرار کنیم. خداوند در مورد توبه هم همین را می‌گوید. اگر در حضور جمع گناهی کرده‌اید باید در حضور جمع اعتراف کنید نه اینکه در حضور جمع برای جامعه یک اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوید و بعد نصف شب در خانه توبه می‌کنی؛ این فایده ندارد، باید در حضور مردم باشد.

دبیرکل مجمع نیرو‌های خط امام اظهار داشت: اگر فرد، حزب یا مجموعه‌ای هدفش فقط رسیدن به قدرت باشد حتما اشتباه می‌کند. اگر قدرت پیش آمد اهلا و سهلا و اگر نیامد به درک اسفل السافلین! ائمه (ع) همین طور بوده‌اند. امیرالمؤمنین (ع) فرمود «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ…» یعنی اگر مردم نمی‌آمدند، من خلافت را رها می‌کردم. متأسفانه یکی از آفت‌هایی که ما داشته‌ایم این است که در دوره‌های مختلف یک سری افرادی مبتدی در سیاست میدان‌دار شدند و مثلا هنوز نیامده آخر مقصد را نگاه می‌کردند؛ باید قدم به قدم و پله به پله بالا رفت.

حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی نیز پیش از سخنان سید هادی خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به حوادث سال گذشته، گفت: برخی از دوستان معتقدند فضای الآن یخ است و من معقتدم از سال ۸۸ که یخ‌تر نیست؛ ۸۸ فریز بود. تنبلی خودمان را به گردن کرونا می‌اندازیم. بعد از قضایای سال گذشته جامعه یک مقدار کرخت شد، ولی من فکر می‌کنم امسال به خاطر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ممکن است فضا تغییر کند. /جماران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا