اخبار

سیاست ایران در رابطه با آذربایجان / موضوع توافق موقت را تایید نمی کنیم

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که برجام، تنها یکی از مسائل دیپلماسی ایران است نه تمام آن.

سخنگوی وزارت امور خارجه خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : سیاست جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آذربایجان، نه ایجاد تنش، بلکه تنش‌زدایی و حفظ چارچوب روابط دوستانه دو کشور و بازگرداندن روابط دو کشور به ریل طبیعی خود است.

وی در این ارتباط ادامه داد : بعد از  انجام سه دور گفت وگو بین وزیران امور خارجه #ایران و #آذربایجان ، هیات‌هایی بین دوکشور تبادل و گفت‌وگوهایی انجام شد و برای جمع‌بندی گفت‌وگوها و تکمیل روند جدید، دور  چهارم گفت‌وگوها بین #وزیران خارجه دو کشور انجام شد و در همین چارچوب احتمالاً هیات هایی بین دو #کشور بار دیگر  تبادل می‌شود.

#کنعانی : در  ارتباط با کنترل تنش  بین دو کشور در نتیجه اقدامات #دیپلماتیک صورت گرفته به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

این دیپلمات ارشد #جمهوری_اسلامی ایران ادامه داد : ما در بیان مواضع خود صریح  هستیم  و به ادعاهایی که مطرح می‌شود ، همواره پاسخ محکمی داده‌ایم .

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: خوشبختانه در شرایط جدید منطقه فضای مثبتی برای گفت‌وگو و تعامل بین کشورهای منطقه شکل گرفته و امیدواریم بتوانیم از این فضا برای تقویت همکاری‌های چند جانبه در منطقه به ویژه تامین امنیت دریایی استفاده کنیم و چنین رخدادی منافع همه کشورهای منطقه را تامین می‌کند.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با مذاکرات #احیای_برجام و اخبار منتشر شده در ارتباط با آن تصریح کرد: تبادل پیام‌ها از طریق واسطه‌ها از جمله عمان انجام شده و ادامه دارد. ایران از همه امکانات برای تامین منافع مردم خود استفاده می‌کند از ابتکارات عمان در این ارتباط استقبال کرده‌ایم و از ظرفیت کشور عمان به عنوان یک کشور دوست نیز استفاده کرده‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: مبنای مذاکرات رفع تحریم‌ها همان توافقات برجام است و در این ارتباط چارچوب جدیدی نداریم و خبرهای مطرح شده از جمله بحث توافق موقت و … را تایید نمی‌کنیم اینها را گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای می‌دانیم.

کنعانی اظهار کرد: مذاکره برای توافق موقت و یا ترتیبات جدیدی که جایگزین برجام باشد را تایید نمی‌کنیم. /ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا