اخبار

سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی ۶۳ درصد افزایش داشته

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته سرمایه گذاری‌های جدید در استان ۶۳ درصد افزایش یافت که نشانگر ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان است.

پرنیان بر ضرورت شفاف سازی تمام فعالیت های معادن در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: در این راستا، اطلاعات همه #معادن استان در سامانه جامع تجارت ثبت شده است.

#آذربایجان_شرقی با ۸.۱ میلیارد تن ذخایر معدنی تخمینی، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد و از نظر تنوع مواد معدنی هم در وضعیت مناسبی است اما به دلیل راکد بودن تعدادی از #معادن، کامل نبودن زنجیره #تولید معادن فعال و برخی مشکلات فرا بخشی، سهم این بخش در #اقتصاد استان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست.

طبق آخرین آمار، حدود ۵۶۳ معدن در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۳۴۱ واحد (بیش از ۶۰ درصد) از این تعداد به دلایل مختلف راکد و غیرفعال شده اند.

ظرفیت اسمی استخراج معادن استان ۴۰ میلیون تن است و چهار هزار و ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و همین تعداد به صورت پیمانکاری در این حوزه مشغول کارند و از ۶۵ ماده معدنی شناسایی شده ۵۲ ماده معدنی در این استان وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای توسعه اقتصادی این استان به شمار می رود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا