اخبار

سرخ‎‌ترین هفته بورس در سال 1401 رقم خورد/ سهام ۱۵ میلیون ریالی به متولدان ۱۴۰۱ تعلق می‌گیرد

تمامی فاکتورهای عملکردی بورس تهران در هفته اول آبان ماه منفی بوده است. به نظر می‌رسد فعلا چشم انداز بورس تهران روشن نیست و باید منتظر ماند و دید تا دولت و سازمان بورس چه زمانی را برای حمایت از بازار سهام انتخاب می‌کنند.

در پایان هفته گذشته شاخص کل برای دومین هفته متوالی نزول کرد و نسبت به تمامی هفته‌‌های گذشته در سال جاری افت بیشتری داشت.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در یک نشست خبری به خبرنگاران اعلام کرد، دوران قیمت‌گذاری دستوری به پایان رسیده است.

همچنین رئیس سازمان بورس هم شایعه استعفای خود به دلیل اوضاع بد بورس را تکذیب کرد و اعلام کرده است که تا آخرین لحظه مسئولیت خویش پای کار خواهم ایستاد.

عشقی در مورد ورود خودرو تارا و 207 به بورس کالا اعلام کرد که این دو محصول در بورس پذیرفته شدند و حتما در کوتاه‌ترین زمان و زمان مناسب در بورس کالا عرضه خواهند شد.

همچنین محصول دیگر شرکت ایران خود به نام هایما برای دومین بار در بورس کالا پذیرفته شد و در 8 آبان ماه روی تابلو عرضه می‌شود.

اما موضوعی که برای بازار در هفته دوم آبان ماه مهم است کوتاه آمدن فروشندگان از فروش‌ سهام خود و ورود حمایتی خریداران در محدوه حمایتی شاخص کل از نظر تکنیکال است.

* سهام ۱۵ میلیون ریالی برای متولدان ۱۴۰۱

هیأت وزیران در نشست روز چهارشنبه خود به ریاست‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، آیین نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ر) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، مبلغ اختصاص یافته برای متولدان سال ۱۴۰۱ برای خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس، به ازای هر نوزاد ۱۵ میلیون ریال و تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

پیش از این دولت در مصوبه خود مقرر کرده بود، به متولدان سال ۱۴۰۰، یک میلیون تومان و متولدان سال ۱۴۰۱، یک و نیم میلیون تومان سهام تعلق گیرد.

* بازار سهام خوش قیمت است

مجتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: شرکت‌ها در بازار سهام از نظر ارزش و عملکرد ماهانه معقول هستند و این امر منجر به ارزشمند شدن بازار سرمایه برای سرمایه‌‌گذاری شده است. بازار سرمایه در مقایسه با دیگر بازارهای مالی برای سرمایه‌‌گذاری مزیت‌‌هایی را دارد، اما ریسک‌هایی که این روزها بازار سهام را تهدید می‌کند، به سیستم خارج از بازار سرمایه ارتباط پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاران بازار سهام را خوش قیمت می‌دانند، مسکن افزایش ۳ برابری به خود دیده در صورتی که سهام ریزش ۷۵ درصدی را تجربه می‌‌کند.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا