اخبار

سرانجام حمله گروه واگنر به ارتش روسیه به کجا ختم می‌شود؟

از روز گذشته، حملات نظامی گروه واگنر روسیه علیه ارتش این کشور به اهمیتی بی‌سابقه رسیده و به تازگی حتی به موضوع اصلی در نظر مردم ایران تبدیل شده است. یک سؤال اساسی وجود دارد که چشم‌انداز آینده روسیه و پوتین چگونه است و این ماجرا به کجا ختم خواهد شد. در پاسخ به این سؤال، دیاکو حسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل، نظر خود را اعلام کرده است.

دیاکو حسینی کارشناس مسائل روسیه در تحلیل تحولات این کشور و درگیری واگنرها با ارتش رسمی روسیه، به رویداد۲۴ می‌گوید: از ابتدا اختلافاتی در خصوص فرماندهی جنگ وجود داشت. گروه واگنر یک پیمانکار نظامی و خصوصی است که در جنگ‌های مختلف هم شرکت کرده است و در این جا هم به نظر می‌رسید که در دور اول با تغییر فرماندهی #جنگ تلاش شد #مشکلات مربوطه حل و فصل شود اما آنطور که فکرمی‌کردند پیشرفت‌ها و پیش‌روی‌های مطاب خواست #روسیه نبود. #گروه_واگنر از مدتی قبل انتقادات جدی تری را نسبت به نوع مدیریت جنگ داشته و نوک پیکان حملات یوگنی پریگوژین هم به سمت #وزارت_دفاع روسیه که طراح اصلی #حملات_نظامی بوده است

ما داریم می‌بینیم که در چند روز گذشته، ظاهرا اختلافات به جایی رسید که طبق دعای گروه #واگنر ، مواضع این گروه در مناطق اشغالی مورد حمله موشکی قرار گرفته است و رهبر واگنر‌ها اعلام کرد که ارتش روسیه این کار را عامدانه انجام داده است و نتیجه‌ای که اکنون می‌بینیم را حاصل شد.

نقطه اصلی این ماجرا را باید در عدم ساماندهی نظامی روسیه دید. از ابتدا مشخص بود که روس‌ها آماده چنین جنگی نبودند و جنگی که به گفته مقامات روس قرار بود ۳ الی ۴ روز زمان ببرد، تا به امروز طول کشیده است و تلفات بسیار بالایی را هم متحمل شده است و هیچ چشم‌اندازی هم برای پیروزی کامل وجود ندارد لذا فکر میکنم ابعاد این اختلاف عمیق‌تر باشد و بخشی از ارتش روسیه را هم دربر بگیرد.

حسینی می‌گوید: نمیدانم روسیه پیش‌بینی چنین اتفاقی را می‌کرد یا نه اما می‌دانیم جابجایی و تغییر فرماندهان ارشد نظامی که قبلا هم رخ داده بود، می‌توانست با این موضوع مرتبط باشد. پوتین امروز با فضایی مواجه است که اگر نتواند به یک مصالحه میان گروه‌های مخالف در وزارت دفاع، ژنرال‌های ارتش روسیه و گروه واگنر دست پیدا کند، ممکن است کشورش در معرض جنگ داخلی قرار بگیرد، که خب با توجه به مقایس و توانایی این گروه در چند جبهه، نه تنها باعث شکست در جنگ اوکراین می‌شود، بلکه روسیه را چندپارچه می‌کند؛ بنابراین پوتین انتخاب سختی خواهد داشت یا باید دست به یک مصالحه بزند یا اینکه به سرعت گروه واگنر را سرنگون کند که کار آسانی هم نیست. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا