اخبار

سامانه بارشی نواحی شمالی و شرقی آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی نواحی شمالی و شرقی استان به ویژه ارسباران را فرا می‌گیرد.

محمد امیدفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی #هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی از عصر امروز در این مناطق آغاز می شود و موجب افزایش #ابر، #رگبار #باران و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه در اوایل شب تشدید می شود، اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال #آبگرفتگی_معابر، بارش تگرگ در نواحی مستعد و طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در #تردد_شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل #هواشناسی #آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه از روز دوشنبه نیز دما کاهش می یابد، گفت: از اواخر روز دوشنبه این سامانه از سطح استان خارج می شود.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و #رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی، انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع شد.

وی یادآور شد: رعایت فاصله از ساختمان های در دست ساخت یا نیمه کاره، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف به لحاظ احتمال رخداد تگرگ ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا