اخبار

سامانه ارتباطات شهروندی در مراغه ایجاد می‌شود

محمد مقتومی در جلسه هماهنگی ایجاد این مرکز افزود: سامانه ارتباطات شهروندی به زودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این مرکز به دنبال درخواست های شهروندان در زمینه های مختلف توسط شهرداری مراغه ایجاد می شود.

مقتومی اضافه کرد: با راه اندازی این مرکز، علاوه بر کاهش میزان تردد، رسیدگی به مشکلات و دغدغه های شهروندان تسهیل و تسریع می شود.

وی گفت: ایجاد ارتباط مستقیم با شهروندان و حذف واسطه های ارتباطی، کاهش ترددهای درون شهری و صرفه جویی در وقت شهروندان و نیز ایجاد کانال ارتباطی سهل و آسان بین شهروندان و مدیریت شهری مهم ترین ویژگی های این سامانه خواهد بود.

وی افزود: همچنین اطلاع مدیریتی از نحوه عملکرد و فعالیت خدمات رسانی کارکنان واحدهای شهرداری نیز از ویژگی های این سامانه است.

مقتومی ادامه داد: تسهیل کنترل دقیق ساخت و سازهای غیرمجاز، پایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده توسط حوزه های مختلف در این سامانه الکترونیکی نیز انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: در این مرکز، شکایات و مطالبات شهروندان از چهار شیوه حضوری، تلفن گویا، نرم افزار ویژه تلفن های همراه و نیز از طریق سامانه اینترنتی احصا و پس از دسته بندی توسط اپراتورها به بخش های مختلف خدماتی شهرداری ارجاع می شود.
وی افزود: با راه اندازی سامانه ارتباطات شهروندی مراغه، مطالبات شهروندان در بخش های خدمات شهری، حمل و نقل و ترفیک، شهرسازی، عمرانی و اداری و مالی پردازی و مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی با اشاره به ویژگی های این سامانه ارتباطی گفت: ثبت درخواست شهروندان از طریق اپلیکیشن اندرویدی، تحت وب و تلفن گویا از امکانات این سامانه است.

مقتومی افزود: پیگیری درخواست های شهروندان از طریق کد رهگیری سامانه ارتباطی، تفکیک مشکلات شهروندی و پاسخگویی سریع، ثبت تصویر مشکل اعلامی از طریق ارتباط با این سامانه امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: همچنین ایجاد نظام جامع آماری و گزارشات دقیق از مشکلات مردمی و نیز ثبت محل وقوع این مشکلات و تشخیص فراوانی آنها در این سامانه ممکن خواهد بود.

شهردار مراغه اعلام کرد: هم اکنون راه اندازی این سامانه در مرحله مذاکره با شرکت های واجد شرایط و انتخاب نرم افزار مناسب است.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا