اخبار

ساخت و ساز در محل گورستان عم‌زین‌الدین تبریز ممنوع است

ساخت و ساز در محل گورستان عم‌زین‌الدین تبریز ممنوع استرامین اسبقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هرگونه عملیات در گورستان یاد شده باید با استعلام از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، اظهار داشت: غسال خانه این گورستان تاریخی در فهرست آثارملی ثبت شده است.
وی با اشاره به احداث مجموعه خیریه در گورستان عم زین الدین تبریز، افزود: غسالخانه این گورستان در سال ۱۳۸۴ به شماره ۱۱۹۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شده است و اطلاع رسانی صورت گرفته در این خصوص توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز بدون هماهنگی و اخذ نظر اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است.
اسبقی با قدردانی از دوستداران میراث فرهنگی در اهتمام در راستای صیانت از هویت تاریخی منطقه ، اظهار داشت: مکاتبات لازم با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز به منظور توقف انجام هر گونه عملیات در مکان یادشده بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی صورت پذیرفته است.
وی گفت: قانون بر لزوم استعلام از میراث فرهنگی پیش از انجام هر گونه عملیات در محدوده آثار تاریخی تاکید می کند و این الزام در سال های گذشته به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و برای آنها لازم الاجراست.
اسبقی ابراز امیدواری کرد با التزام دستگاه ها به قانون یاد شده به هویت تاریخی تبریز و استان اهمیت داده شود تا دغدغه دوستداران میراث فرهنگی در این خصوص تامین گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا