اخبار

زنگ هفته سلامت در تبریز نواخته شد

امام جمعه تبریز در در مراسم نواخته شدن زنگ هفته سلامت در دبیرستان دخترانه حضرت معصومه تبریز با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت گفت: مسواک در بهداشت و در متون دینی همواره توصیه شده و پیامبر اسلام در باب آن می فرماید اگر تکرار آن سخت نبود برای امتم واجبش می کردم.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ادامه داد: باید بحث سلامت جدی گرفته شود به خصوص این روزها که کرونا در کل دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع): چند چیز را باید غنیمت بشماریم و یکی از انها سلامتی هست اظهار داشت: تربیت فرزندان برای ساختن آینده این کشور اهمیت بالایی دارد به خصوص مدارس پایه و ابتدایی، لذا معلمان ابتدایی کار دشواری دارند و باید تمام تلاش خود را بکنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی اظهار کرد: زیربنای یک انسان خادم به مردم و کشور در مدارس ابتدایی ساخته می شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یادآور شد: اگر در دوره های اول دقت بیشتری نماییم در پایه های بعدی مسیر خودش را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار تحصیل باید به پرورش دانش آموزان و مسائل تربیتی هم رسیدگی کنیم، اظهار کرد: بحث مسائل تربیتی کمتر از تحصیل آنها نیست ارتباط تنگاتنگ با والدین اهمیت دارد و باید معلمان با والدین دانش آموزان همواره در ارتباط باشند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بهمن نقی پور رئیس این دانشگاه هم در این مراسم، گفت: باید توجه داشت که بحث آموزش راهکارها و اقدامات لازم برای ارتقای سلامت افراد یکی از اهداف هفته‌ سلامت است که در این راستا همه باید در کنار هم تلاش کنند.

وی نقش رسانه های گروهی در آگاهی دهی به مردم و افزایش اطلاعات عمومی را در ارتقای سطح سلامت جامعه بسیار مهم خواند و اظهار داشت: در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی آماده همه گونه همکاری با رسانه ها جهت ارتقای آموزش های عمومی در حوزه های مختلف سلامت است.

نقی پور با اشاره به اینکه ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه هفته‌ سلامت نامگذاری شده است، این هفته را فرصتی بسیار مغتنم برای یادآوری لزوم اهمیت انسان به سلامت خود دانست.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی این هفته برنامه‌های نمادینی برای یادآوری موضوع سلامت دارد که از جمله می‌توان به زنگ سلامت مدارس، همایش سلامت، مراسم پیاده روی و ورزشی، برنامه‌های تغذیه سالم، نمایشگاه و جشنواره‌های متنوع و مختلف اشاره کرد.

نقی پور با بیان اینکه هفته سلامت به ما یادآوری می‌کند تا به تغذیه و ورزش اهمیت دهیم، رعایت مسائل بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا را مورد تاکید قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد آحاد مردم آذربایجان شرقی ضمن همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برای سلامت خود و جامعه تلاش کنند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا