اخبار

زنگ خطر مدعیان لیگ برتر برای کشتی همدان

زنگ خطر مدعیان لیگ برتر برای کشتی همدانلیگ برتر کشتی آزاد کشورمان به عنوان مطرح ترین لیگ در سطح جهان از اهمیت بالایی برخوردار است و همه ساله شاهد حضور بهترین های کشتی المپیک و جهان در این عرصه از مسابقات هستیم.
استان همدان نیز در ادوار گذشته توفیق حضور در این میدان بزرگ جهانی را پیدا کرد و سابقه کسب عنوان های نایب قهرمانی، چندین دوره سومی و چهارمی مسابقات را در کارنامه خود دارد.
۲ ماه از موافقت قطعی سیدسعید شاهرخی استاندار همدان از حضور تیمداری در لیگ برتر کشتی آزاد کشور سپری می شود و در این میان به نظر می رسد که هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.
۲ ماه از موافقت قطعی سیدسعید شاهرخی استاندار همدان از حضور تیمداری در لیگ برتر کشتی آزاد کشور سپری می شود و در این میان هنوز اقدام اساسی صورت نگرفته است.
شاهرخی موافقت و حمایت از حضور همدان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور را به احترام عرق ریختن و زحمات بزرگان و نام‌آوران کشتی این استان عنوان کرد.
وی در این باره گفت: این استان سهم بزرگی در افتخارات تاریخ کشتی کشور دارد و به نوابغ این رشته از جمله برادران جوکار، گودرزی، ابراهیمی، سلطانی، رضایی منش، مالمیر، بیگلربیگی و سایر پیشکسوتان و بزرگان به خود می بالد.
شاهرخی خاطرنشان کرد: کشتی همدان حق بزرگی بر گردن فدراسیون و جامعه کشتی کشور دارد و باید به دوران اوج خود بازگردد.
وی اضافه کرد: کشتی ریشه تاریخی در ورزش همدان دارد و نشان از منش پهلوانی بزرگانی دارد که تاریخ پرافتخار را برای کشور در میادین مهم بین المللی رقم زده اند.
اما با گذشت ۲ ماه از این حمایت همه جانبه استاندار، هنوز اقدام اساسی از سوی متولیان امر در راستای ایجاد بسترهای لازم در جهت حضور قدرتمند همدان در این دوره از مسابقات صورت نگرفته است.
این در حالیست که اغلب تیم های بزرگ و مطرح برای حضور قدرتمند در این عرصه از مسابقات نسبت به یارگیری و جذب کشتی گیران مطرح اقدام کرده اند.
تیم هایی همچون دانشگاه آزاد، بازار بزرگ ایران، ثبت جهانی توس مشهد مدعیان اصلی لیگ برتر کشتی تاکنون نفرات شاخص و عنوان دار را جذب کرده اند تا با خیال آسوده گام به این مسابقات بگذارند.
در این بین هنوز اقدام اساسی از سوی کشتی همدان برای شکل گیری تیم و آماده سازی لازم برای حضور در مسابقات صورت نگرفته است.
با وجود تاکید استاندار مبنی بر حضور پرقدرت در لیگ برتر کشتی آزاد کشور، همچنان شرایط برای جذب حامی مالی انجام نگرفته و این در حالیست که شاهرخی دستور لازم را به معاونان خود مبنی بر تامین منابع مالی با رایزنی صنایع و شرکت های تولیدی به عنوان اسپانسر داشته است.
با وجود تاکید استاندار مبنی بر حضور پرقدرت در لیگ برتر کشتی آزاد کشور، همچنان شرایط برای جذب حامی مالی انجام نگرفته و این در حالیست که شاهرخی دستور لازم را به معاونان خود مبنی بر تامین منابع مالی با رایزنی صنایع و شرکت های تولیدی به عنوان اسپانسر داشته است.
فرصت سوزی در شکل گیری تیم با انتخاب کادر فنی و کشتی گیران مدنظر باعث می شود تا نفرات شاخص جذب سایر تیم ها شوند و همدان در ماراتن نقل و انتقالات ناکام بماند.
استاندار همدان در شرایطی موافق حضور در لیگ برتر شده که همدان بتواند در این عرصه از مسابقات صاحب سکوهای قهرمانی شود اما بلاتکلیفی در تامین اسپانسر مالی سبب شده هنوز اقدام اساسی در این عرصه صورت نگیرد.
همدان در ادوار گذشته نیز از همین بلاتکلیفی ضربه خورده و تاخیر در شکل گیری تیم باعث شد تا نتواند تا پایان مسابقات در جنگ با حریفان قدرتمند خود به موفقیت کامل برسد.
اکنون ملی پوشان مطرح کشتی جذب سایر تیم های قدرتمند شده اند و اگر همدانی ها به دنبال بستن تیمی مدعی هستند باید به سراغ کشتی گیران شاخص غیرملی پوش و نوابغ کشتی سایر کشورها بروند تا حداقل بتوانند تعادل لازم را در اوزان مختلف برای شکل گیری تیمی قدرتمند ایجاد کنند.
همدان به لحاظ مربی در شرایطی خوبی قرار دارد و نیاز به مربی غیربومی نیست منتهی از نظر کشتی گیر فاقد نفرات شاخص است و باید نسبت به جذب کشتی گیران مطرح و صاحب نام اقدام کند.
حضور مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان المپیک ۲۰۰۴ آتن با کوله باری از تجربه در کنار حمیدرضا یاری به عنوان نایب رییس هیات بدون تردید کمک شایانی به این رشته ورزشی در همدان خواهد داشت.
جوکار که هم اینک مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور است، به خوبی می تواند به یاری در برنامه ریزی جهت حضور قدرتمند در لیگ برتر برنامه و مشاوره بدهد هر چند براساس قانون عضویت مربیان تیم ملی در کادر فنی تیم های باشگاهی ممنوع است.
حضور بزرگان و قهرمانان صاحب نام کشتی نظیر علی محمد مالمیر از تویسرکان، سعید ابراهیمی، داریوش و مسعود کمروند از نهاوند، علیرضا مخزنی، محمدحسین سلطانی، عباس بیگلربیگی، جمال میرزایی، مصطفی یونسی نیا و مسعود نوروزی از همدان، محمد نظری، سعید و صادق گودرزی و جلال لطیفی از ملایر می تواند به ارتقا سطح فنی و مدیریتی کشتی استان برای حضور قدرتمند در لیگ برتر کمک شایانی داشته باشد.
انتظار می رود تدبیر لازم برای شکل دهی تیمی قدرتمند از استان همدان در این دوره از رقابت های لیگ برتر هرچه سریعتر عملیاتی شود تا در کورس مدعیان از جذب کشتی گیران شاخص عقب نمانیم.
قرار گرفتن در پیچ و خم های تصمیم گیری بدون تردید نتیجه ای برای کشتی این استان در لیگ برتر نخواهد داشت و چه بسا با صرف هزینه ها، انتظار استاندار و مردمان دیار الوند برآورده نشود.
بنابراین توقع جامعه کشتی در این است که هر مسوول که از سوی استاندار مامور رسیدگی و حل دغدغه های موجود در مسیر حضور این استان در لیگ برتر کشتی است، نسبت به وظیفه خود کوتاهی نکرده و اسباب ناکامی تیم نشود.
امروز مهمترین نیاز در لیگ برتری شدن کشتی همدان استفاده از مدیریت زمان و روشن شدن تکلیف منابع مالی برای جذب نفرات شاخص است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا