اخبار

زنجان، جزو سه استان اول کشور در مازاد درآمد است

زنجان، جزو سه استان اول کشور در مازاد درآمد استرامین میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مصوب درآمد استان برای سال جاری ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان زنجان در بودجه سال جاری ۲۸۲ میلیارد تومان بوده و در رتبه ۲۶ کشور قرار دارد.
میرزایی خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز تا کنون ۳۰۴ میلیارد تومان بوده و از این حیث نیز رتبه ۲۶ کشور هستیم اما این اعتبارات در طول سال از محل‌های مختلف افزایش می‌یابد.
وی افزود: طبق قانون، یک درصد از مجموع بودجه استان برای پژوهش، فعالیت‌های فرهنگی، صداوسیما و پایگاه‌های بسیج، پنج درصد برای تکمیل پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها و بین پنج تا هشت درصد نیز برای اجرای طرح‌های هادی روستایی اختصاص می‌یابد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به مشارکت این سازمان با سازمان بسیج سازندگی کشور جهت تکمیل پروژه‌های محرومیت‌زدایی، گفت: مجموع اعتبار این پروژه‌ها ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که ۱۹۲ میلیارد تومان سهم استان و ۶۸ میلیارد تومان سهم بسیج است.
وی اظهار داشت: طبق این تفاهم، ۱۵۶ پروژه توسط ۱۶ دستگاه اجرایی در ۱۱ فصل بودجه‌ای اجرا می‌شود.
میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافق با سازمان بسیج سازندگی، طرح هشت دهکده اقتصاد مقاومتی در تمام شهرستان‌ها در قالب جهش تولید، اجرایی می‌شود.
این مسؤول گفت: ۶۵ پروژه در نقشه راه جهش تولید استان، تدوین و به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده بود که ۲۵ مورد به تصویب رسید و اجرای آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.
میرزایی افزود: تلاش حداکثری برای تکمیل ۸۰ پروژه نیمه‌تمام عمرانی و تلاش برای تقویت زیرساخت‌های توسعه استان در بخش صنعت با تکمیل شهرک‌های صنعتی و در بخش حمل و نقل با تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین از مهمترین اقدامات زیرساختی استان است.
وی اظهار داشت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا