اخبار

رکود سنگین در بازار خودرو/ ریزش ۲میلیاردی برخی خودروهای خارجی

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اعلام کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در روزهای گذشته، گفت: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل‌های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲ میلیارد تومان شده است.

سعید موتمنی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی گفت: در روزهای گذشته شاهد کاهش متوسط سه تا پنج میلیون تومانی قیمت #خودروهای داخلی و افت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی #خودروهای_مونتاژی در #بازار هستیم.

وی گفت: این روزها همچون چند ماه گذشته رکود کامل بر بازار حاکم است و به‌جز افرادی که تقاضای واقعی برای خودرو داشته یا قصد تبدیل به احسن کردن آن را دارند، مشتری به بازار مراجعه نمی‌کند.

این مقام صنفی، وضعیت ۲۵ روز گذشته #بازار را متعادل توصیف کرد و گفت: شاید در برخی روزها بنا به دلایلی شاهد افزایش یا کاهش جزئی قیمت‌ها باشیم، اما در مجموع بازار آرام است.

وی با بیان اینکه بازار تشنه ورود #خودروهای جدید وارداتی است، خاطرنشان کرد: امروز قانونگذار، واردات خودرو را مصوب کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آن را بلامانع دانسته است؛ بر این اساس انتظار می‌رود آیین‌نامه و ضوابط نحوه واردات هرچه سریع‌تر تهیه و تدوین شود.

افت شدید قیمت خودروهای خارجی

وی خاطرنشان‌کرد: از زمانی که بحث واردات خودرو در کشور داغ شده و اخبار مثبت سیاسی را شاهد بودیم، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به‌طوری که خودروهای با قیمت تا ۱۰ میلیارد تومانی به اندازه ۲ میلیارد تومان و خودروهای تا پنج میلیارد تومانی، به میزان یک میلیارد تومان افت قیمت تجربه کرده است.

موتمنی ادامه‌داد: همچنین در این مدت، خودروهای در محدوده چهار میلیارد تومانی، به میزان یک میلیارد تومان؛ اتومبیل‌های سه میلیارد تومانی، حدود ۷۰۰ میلیون تومان و خودروهای در محدوده ۲ میلیارد تومانی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌است.

وی همچنین با اشاره به اعلام قیمت‌های جدید #خودروهای_مونتاژی از سوی شورای رقابت، تصریح کرد: این قیمت‌ها تاکنون هیچ تاثیری بر بازار نداشته است و حتی در برخی موارد شاهد افت قیمت‌ها بودیم، زیرا بازار در رکود کامل است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت معتقد است: در چنین شرایطی، اگر عرضه خودرو افزایش یابد، قیمت‌ها کاهش بیش از پیش را تجربه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به طور قطع امسال واردات خودرو به کشور انجام می‌شود، به همین دلیل شاهد عقب‌نشینی آن دسته از افرادی هستیم که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را داشتند.

موتمنی اظهار داشت: در صورتی که واردات خودرو آزاد شود، به نفع مصرف‌کننده و به نفع بازار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، امروز شاهد افت یک تا هفت میلیون تومانی تولیدات ایران‌خودرو و سایپا در بازار بودیم. همچنین در دسته خودروهای مونتاژی قیمت برخی خودروها بین ۱۰ تا ۹۵ میلیون تومان افت ثبت شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا