اخبار

رویکرد شهردار تبریز در موضوعات شهری، فرهنگی است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رویکرد شهردار تبریز در قبال تمام موضوعات شهری فرهنگی است که کتاب به عنوان نمود فرهنگ جامعه، جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های فرهنگی شهردار دارد.

به گزارش شهریار، علی پیروزمنش در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری پنجمین جایزه کتاب تبریز اظهار داشت: توجه ویژه شهردار تبریز به موضوعات فرهنگی موجب ایجاد جایگاه ویژه‌ای برای آقای شهین‌باهر در بین شهرداران کشور شده است.
او با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنواره کتاب سال تبریز و انتشار فراخوان آن افزود: بخش های مختلف جشنواره، بخش های جنبی و شرایط فراخوان و جوایز آن امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت که امیدواریم با انتشار این فراخوان شاهد ارسال آثار ارزشمندی به این جشنواره باشیم.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تکلیف اداره کل ارشاد استان را ارائه مجوز و همکاری در برگزاری آن معرفی کرده و اعلام داشت: مجوز اولیه هر فعالیت فرهنگی و هنری باید قبل از برگزاری آن توسط  اداره ارشاد صادر شود که جشنواره  کتاب سال و جایزه ملی کتاب تبریز از ابداعات شهرداری است که در کنار تمام فعالیت ها، جرو بهترین ها بوده  و ما نیز در هر زمینه چه کمیته علمی، چه اجرایی، حمایت خود را اعلام کرده و پابه پای شهرداری در کنارشان خواهیم بود.
او اضافه کرد: این جشنواره، همانند کتاب ملی سال که وزارت فرهنگ و ارشاد متولی برگزاری آن است و مشابه آن نیز جشنواره کتاب سال است که اداره کل ارشاد آن را برگزار می کند، نمود ملی دارد،  و در کنار این دو رویداد جایزه کتاب سال تبریز توسعه فرهنگی کشور و استان ما را سرعت می‌بخشد.
پیروزمنش، سوبسید کتاب را یکی از تفاهم‌نامه‌های جدید شهرداری تبریز با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اعلام کرد: یکی از مقوله هایی که ما وارد تفاهم‌نامه شده‌ایم، بحث سوبسید کتاب است که جزو طرح‌هایی برای حمایت از ناشران و کتابفروشان است و تلاش کردیم  بتوانیم در این شرایط کرونایی با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سوبسیدها را تأمین کنیم.
او افزود: با اجرای طرح جدید سوبسید کتاب، هم خرید کتاب  و هم سرانه مطالعه استان افزایش می‌یابد و هم بتوانیم فعالیت‌هایی که در قالب تفاهم نامه فی‌مابین منعقد شده است، به سرانجام برسانیم.
/ شهریارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا