روند اختصاص ناوگان حملونقل عمومی به اشخاص حقیقی تسهیل شود
دبیر کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه بهای تمام شده خدمات حملونقل عمومی برای شرکتهای اتوبوسران و مینیبوسرانی بیشتر از اشخاص حقیقی است، گفت: از جهات مختلف ضرورت دارد روند اختصاص ناوگان حملونقل عمومی به اشخاص حقیقی تسهیل شود.

##تبریز، بیستوهفتمین جلسهٔ کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سال چهارم در ساختمان شورا برگزار شد.
لایحه متمم بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز (مربوط به بودجه عمرانی) و گزارش عملکرد ۱۲ ماهۀ بودجۀ ۱۴۰۳ و #لایحه ارجاعی شهرداری تبریز با موضوع تجویز واگذاری ۱۰۹ دستگاه #اتوبوس به اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق ضوابط و دستورالعمل بهرهبرداری از ناوگان اتوبوس و مینیبوس وزارت کشور بررسی شد.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص هزینههای عمرانی در تفرجگاه عینالی، گفت: باتوجه به اینکه #شهرداری_تبریز برای نگهداری تفرجگاه عینالی هزینه میکند باید مالکیت این تفرجگاه به شهرداری تبریز داده شود.
داود امیرحقیان، عضو کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص، گفت: شهرداری در عینالی اقداماتی انجام میدهد در حالی که زمین در مالکیت شهرداری نیست؛ اینکه شهرداری ورود کرده اقدام خوبی است اما باید به این مهم توجه داشت که شهرداری در خصوص وظایف خود ضعفهایی دارد که باید به آنها بیشتر بپردازد.
وی با اشاره به اینکه مدیریت عمرانی در شهرداری تبریز بهصورت متمرکز محقق نمیشود، گفت: انتصابات مدیران عمرانی نسبتبه مأموریتهای محوله صورت نمیگیرد و هدر رفت منابع اتفاق میافتد. اگر ساختاری تعریف شود و براساس مأموریتهای عمرانی اقدام شود شاهد نتایج بهتری خواهیم بود.
عضو کمیسیون عمران، حملونقل و #ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، با طرح این پرسش که آیا واقعا هیئت مدیره، مدیرعامل سازمانهای شهرداری تبریز انتخاب میکند، گفت: وضعیت انتصابات در شهرداری تبریز یکی از مسائل موردتوجه است.
در ادامه، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز درخصوص تجویز واگذاری ۱۰۹ دستگاه اتوبوس به اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق ضوابط و دستورالعمل بهرهبرداری از ناوگان اتوبوس و مینیبوس وزارت کشور، گفت: حین این واگذاری و تزریق ناوگان اتوبوس و مینیبوس باید مشخص شود که چه تعدادی از این ناوگان از مسیر خدماتدهی خارج میشود.
رشیدی، تصریح کرد: برخی اتوبوسها تهدید به عدم فعالیت میکنند و ضرورت دارد که روشهای دیگر از جمله یارانه و نحوه توزیع یارانه، کارشناسی و مهندسی شود.
احد صادقی، دبیر کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه بهای تمام شده خدمات حملونقل عمومی برای شرکتهای اتوبوسران و مینیبوسرانی بیشتر از اشخاص حقیقی است، گفت: از جهات مختلف ضرورت دارد روند اختصاص ناوگان حملونقل عمومی به اشخاص حقیقی تسهیل شود.