اخبار

روحانی قصد ورود به انتخابات را ندارد/ موفقیت ها را به نام خود می نویسند و شکست ها را به پای دولت قبلی می گذارند

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری، اظهار کرده است که در طی ۸ سال دولت روحانی، خبرهای دروغی به صورت مداوم علیه دولت منتشر می‌شدند و امروزه نیز این امر جدیدی نیست. آنها به همه تبلیغات علیه دولت اعتدال پایبند بوده‌اند و در حال حاضر با توجه به شرایط بیست ماهه دولت روحانی، می‌توانید وضعیت را مشاهده کنید.

دکتر روحانی هر سال عید نوروز یا عید غدیر، روزی را مشخص می‌کنند و دیداری صورت می‌گیرد. امسال هم این جلسه برگزار شد که در آن جلسه عید دیدنی صحبت‌های مختلفی هم رد و بدل شد و هیچ ارتباطی به مسئله انتخابات نداشت و اصلا جلسه انتخاباتی نبود و صرفا یک جلسه عید دیدنی بود.

#روحانی قصد ندارد در #انتخابات #مجلس شرکت کند

آقای روحانی در آن دیدار تاکید کردند که امسال، سال انتخابات است و از این جهت اهمیت زیادی دارد و باید به گونه‌ای #مدیریت شود که علاوه بر اینکه باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی #نظام شود، در فضایی پرشور و رقابتی و در کمال #امنیت نیز برگزار شود. بنابراین خبرهایی که برخی مطرح می‌کنند، فقط فضاسازی است و عملا هیچ صحبتی مبنی براینکه ایشان به انتخابات ورود کنند عنوان نشد. بعید می‌دانم ایشان بخواهند وارد #انتخابات_مجلس شوند و تاکنون نیز صحبتی مبنی براین موضوع نشنیده‌ام.

برای انتخابات پرشور باید منتظر سیاست شورای نگهبان بمانیم

*‌ فارغ از درستی یا نادرستی خبر، فکر می‌کنید بهتر است در شرایط کنونی و اتفاقاتی که رخ داده، باید در انتخابات مجلس شرکت کنید یا فضا را آنقدر عجیب و نگران‌کننده می بینید که عملا نمی‌توان برنامه خاصی داشت؟

در دیدار اخیر رهبری با مسئولان، ایشان تاکید داشتند که انتخابات امسال باید رقابتی، پرشور و امن باشد. البته معقتدم بستگی دارد که شورای نگهبان و وزارت کشور بر اساس فرمایش‌های رھبری چه سیاست‌هایی را در پیش بگیرند. سیاست و رویکرد حزب اعتدال و توسعه همواره حضور فعال در انتخابات است، ولی منتظریم ببینیم شورای نگهبان چه سیاستی اتخاذ می‌کند.

*‌ آقای روحانی در سخنان نوروزی خود پیشنهاد برگزاری رفراندم را درباره حل مشکلات کشور داده بودند، از دید شما آیا این طرح می‌تواند باعث برون‌رفت از مشکلات پیش رو باشد؟

رفراندوم موضوع عجیب و جدیدی نیست و همه سازوکارهای آن نیز در قانون اساسی کشور مشخص شده است. ما حتی قبل از رحلت امام نیز یک رفراندوم داشتیم. رفراندوم در قانون اساسی ما معنایش این است که در این کشور بن‌بست وجود ندارد و هر کجا مسئله پیچیده‌ای به‌وجود آید، به نظر مردم مراجعه می‌کنیم. حرف آقای روحانی هم همین بود.

هرکجا موفقیت باشد می‌گویند کار ماست، هرجا مشکل است، می‌گویند دولت قبل! /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا