اخبار

رفتار سردار سلیمانی با مردم مثال زدنی بود/ یاد و خاطره حاج قاسم را نمی‌توان پاک کرد

جعفر راستی در گفت‌وگو با خبرنگار در آستانه سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در خصوص تلاش رسانه‌های بیگانه برای از یاد بردن یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار داشت: یاد و خاطره و رفتار و اندیشه حاج قاسم را به این سادگی نمی‌توان از ذهن مردم پاک کرد.

وی ادامه داد: اینکه انسان از شیرین ترین دارایی‌اش یعنی از جانش در هشت سال دفاع مقدس و ده سال جبهه مقاومت بگذرد عملا به مردم فداکاری و دلاوری‌اش را نشان داده و این فداکاری‌ها تثبیت شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی‌تاکید کرد: البته دشمن تمام هجمه‌ها را به کار می‌برد و ممکن است برای برخی هم موثر باشد اما ما برای اینکه حاج قاسم را ماندگار کنیم باید تمام ابعاد ایشان را معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین بُعد حاج قاسم بُعدِ معنوی و عرفانی ایشان بود، گفت: حاج قاسم واقعا به جایی رسیده بود که مسائل را به خوبی تشخیص می‌داد و در قرآن هم آمده که اگر تقوای خودتان را تقویت کنید، به شما قدرت تشخیص مسائل را می‌دهیم.

راستی ادامه داد: بُعد عرفانی حاج قاسم کاملا آشکار و مستند است؛ زمانیکه ایشان گفتند کمتر از سه ماه پایان حکومت داعش را اعلام می‌کنم بزرگی این موضوع را کسانی درک می‌کنند که در جبهه جنگ بوده‌اند و ما هم آن زمان فکر می‌کردیم این موضوع امکانپذیر نیست اما این اتفاق افتاد و هنوز برای ما جز اسرار است که ایشان چگونه این موضوع را اعلام کردند.

وی در خصوص رابطه عاطفی مردم با حاج قاسم ابراز داشت: برخورد حاج قاسم با مردم عادی، بچه‌های شهدا و مردم مظلوم سوریه و عراق مثال زدنی است؛ سردار سلیمانی انرژی و معنویتی داشتند که با یک برخورد جهت طرف مقابل را ۱۰۰ درصد عوض می‌کردند.

این نماینده مجلس یادآور شد: تمام رفتار و کردار ایشان ضبط شده و یک نقطه ابهام در رفتار ایشان وجود ندارد و شما رسانه‌ها باید به صورت مستند و دربسته‌های مختلف این ابعاد رفتاری حاج قاسم را نشان دهید.

وی با اشاره به اینکه باید حاج قاسم و ابعاد وجودی‌اش در کتب درسی باشد، خاطرنشان کرد: باید نسل‌های آتی بدانند که در آشفته بازار مسائل جهان مردی که از جنس مردم بود با اطاعت از ولایت چگونه قهرمان کشورش شد.//اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا