خبر/ گزارش

رضانیا: شوراها باید با رویکرد ساختارمند سرمایه اجتماعی را تقویت کنند.

رضانیا بر ضرورت افزایش سرمایه اجتماعی نظام با نگاه ساختارمند و هوشمند شوراها تأکید کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت بررسی توانمندی‌های نظام شورایی در تحقق حکمرانی ایرانی و اسلامی، خواستار برنامه‌ریزی مؤثر شوراها برای حل مشکلات مردم و حمایت از جبهه مقاومت شد.

حسن رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، در مراسم پایانی اجلاس هفتاد و سوم مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها، بر اهمیت افزایش سرمایه اجتماعی نظام با نگاه ساختارمند و هوشمند شوراها تأکید کرد. او با بیان اینکه وجود نظام شورایی نیاز انقلاب اسلامی بوده است، تصریح کرد که باید بررسی شود نظام شورایی تا چه اندازه توانسته است حکمرانی ایرانی و اسلامی را محقق سازد و نواقص موجود را برطرف کند.

وی در ادامه افزود: «برای تحقق عدالت، باید به نگرش ساختارمند شوراها توجه کنیم تا به یک نگاه واحد کلان و سیستمی برسیم.» رضانیا همچنین شورای شهر را نماد مردمی بودن نظام دانست و یادآور شد که شوراها نباید نسبت به مسائل و مشکلات مردم بی‌تفاوت باشند.

معاون استاندار همدان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی مؤثر شوراها، خاطرنشان کرد: «اگر شورا برنامه‌ریزی می‌کند، باید ببیند اثرگذاری آن چیست و چقدر در ارتقای سرمایه اجتماعی نظام تأثیر دارد.» او تأکید کرد که سرمایه اجتماعی نظام باید با نگاه نافذ، ساختارمند و هوشمند شوراها افزایش یابد و در این زمینه دچار عقب‌ماندگی هستیم.

رضانیا همچنین به اتفاقات اخیر در غزه و لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: «جبهه مقاومت در مقابل جمع کفر و سلطه جهانی ایستاده است که افتخاری برای جامعه اسلامی به شمار می‌رود.» وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حمایت از جبهه مقاومت را بر ما تکلیف کرده است، افزود: «انتظار می‌رود حمایت از جبهه مقاومت در تمام برنامه‌ها دیده شود و در خروجی بیانیه پایانی این برنامه نیز لحاظ گردد.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا