شهر و شورا -1

رشیدی: در خصوص پروژه آتا سنتر توجیهات را مسموع نمیدانیم

شهردار محترم منطقه ۶ توضیحاتی دادند که تعجب‌برانگیز بود.

آقای روح الله رشیدی با انتقاد از اظهارات آقای احمد انیسه، شهردار منطقه ۶ شهرداری تبریز در صد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص پروژه آتاسنتر گفت: شهردار محترم منطقه ۶ توضیحاتی دادند که تعجب‌برانگیز بود.

وی به کنایه گفت که مالک محترم برخی صحبت‌ها را شنید و پا پس کشیده و گفت ماشین‌آلات نمی‌دهم و مانند بقیه ۲۰ درصد از هزینه پروانه را به صورت نقد و مابقی آن را به صورت اقساط پرداخت خواهم کرد.

رشیدی ادامه داد: این را وهن شورا می‌دانم که لایحه‌ای در صحن شورا به هر ترتیبی با انواع نظرات شورا بررسی شده و ماحصل آن نتیجه شورا است که در هیئت تطبیق تأیید و سپس ابلاغ شده است.

اگر آن فرد نمی‌خواست این کار را انجام دهد یا اقتضائات و ملاحظات مالی و تجاری‌اش تغییر کرده، شر آن را متوجه شورا نکند.

در شورا نظر کارشناسی داده شده و قرار بود طرف به ازای هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان ماشین‌آلات به شهرداری بدهد اما به اندازه برای شورا حق قائل نیست که به شهرداری بگوید قبل از خرید ماشین‌آلات، آن‌ها را کارشناسی کند.

شهردار منطقه هم می‌گوید چون شورا اعلام کرده که بایستی ماشین‌آلات کارشناسی و ارزیابی شود، طرف گفته است که ماشین‌آلات را نمی‌دهد.
وی خطاب به هوشیار گفت: ظاهراً شما هم بر این موضوع صحه گذاشتید. شورا نهایت همراهی را کرده و دو نفر از کمیسیون تخصصی یا هر فرد دیگری نظر داده است.
قرار نیست فرد نظر کارشناسی عضو شورا را حبس کند. طرف برای حل مشکل خود نباید توپ را به زمین شورا بیاندازد. مصوبه شورا وزن و اعتبار دارد و حیف است که این‌گونه برخورد کنیم.

ما حرفی نزدیم و توجیهی که صورت گرفته را مسموع نمی‌دانیم اما اگر توجیه دیگری وجود دارد، جای خود داشته و باید در مورد آن بحث شود.

آقای هوشیار شهردار تبریز نیز در رابطه با پروژه آتاسنتر نیز گفت: کار اقتصادی اقتضائات خود را دارد و اگر ما بخواهیم از این برخی فرصت‌ها به نفع شهر استفاده کنیم، به مقداری تعجیل نیاز داریم.

مطمئناً هر شخص که به ما مراجعه می‌کند چه بخواهد ساختمان سه‌طبقه احداث کند و چه سی طبقه، به دنبال منافع خود است و این هم منطقی است. بایستی قبول کنیم که بروکراسی ما کمی زمان‌بر است. در پروژه‌های بزرگ تأکید ما بر درآمد نیست و به‌شدت در موضوع اشتغال نیازمند کمک هستیم. تمام تلاش و همت مجموعه شهرداری و اولویتمان ایجاد اشتغال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا