اخبار

رسیدگی به پرونده‌های قضائی استاندارد در قزوین به طور خارج از نوبت

رسیدگی به پرونده‌های قضائی استاندارد در قزوین به طور خارج از نوبتمحمد قاسمی روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل استاندارد قزوین با وی که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد،افزود: سلامت و ایمنی مردم برای ما در اولویت امور قرار دارد و تخلفات حوزه استاندارد این موضوع را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در سال جهش تولید باید به حمایت و رونق هرچه بیشتر تولیدات داخلی بپردازیم،افزود: تخلفات استاندارد به اعتماد مردم نسبت به کالای داخلی خدشه وارد می کند.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه با قدردانی از تلاش های کارشناسان استاندارد به عنوان ضابطین دادگستری، اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده های خاص استاندارد در شعب تعیین شده تعجیل و سرعت بخشیده خواهد شد.
قاسمی همچنین بر پیگیری استاندارد سازی آسانسور دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی و مجتمع های مسکونی به منظور پیشگیری از حوادث جانی از سوی اداره کل استاندارد قزوین تاکید کرد.
مدیرکل استاندارد قزوین نیز در این دیدار گفت: شناسایی جعل استاندارد بر روی کالاها و فرآورده های عرضه شده در بازار یکی وظایف مهم و مستمر کارشناسان این اداره کل به شمار می رود که در راستای صیانت از حقوق مردم انجام می شود.
وی اظهار داشت: بازرسی دوره ای از نازل های جایگاه های سوخت، کنترل و سنجش صحت عملکرد وسایل توزین و ترازوها و فلزات گرانبها و بررسی استاندارد زمین های بازی و تجهیزات شهربازی ها از جمله دیگر رسالت های مهم به شمار می روند که این مهم نقش مهمی در پیشگیری از حوادث و تخلفات در حوزه استاندارد و رعایت ایمنی دارد.
سیروس صارمی خاطرنشان کرد: ایمنی و سلامت جامعه با رعایت استاندارد تضمین می شود.
صارمی در ادامه در خصوص تخصیص شعب اختصاصی دادرسی برای پرونده های استاندارد در شهر قزوین و الوند را خواستار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا