اخبار

رسول منتجب نیا: بعضی ازمسئولان خودشان را نظام می دانند و نظر اقلیت به مردم تحمیل می شود

رسول منتجب‌نیا: برخی مسئولان خودشان را خلاصه نظام می دانند و به همین علت جمله "حفظ نظام اوجب واجبات است" را حفظ قدرت خودشان می دانند.

سعید شمس: رسول منتجب‌نیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت در گفت‌وگو در واکنش به بیانیه‌های میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی اظهار داشت: با احترام به همه صاحب‌‌نظران و شخصیت‌هایی که برای نظام استخوان خٌرد کرده‌اند، معتقدم باید بین ساختار نظام و قانون اساسی و بین نگاه و عمکرد #مسئولان و تفسیری که بعضی از #نظام دارند، تفاوت قائل شویم. در واقع رفتار‌های غلط و ندانم‌کاری‌هایِ عده‌ای تندرو موجب تضعیف چهره #قانون_اساسی و تخریب چهره نظام نزد مردم شده است که باید در اسرع وقت برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد.

#دبیرکل_حزب_جمهوریت_ایران اسلامی گفت: در دوره اصلاحات برخی از #اصلاح_طلبان معتقد بودند، قانون اساسی و ساختار نظام مشکل دارد، اما بنده تاکید داشتم باید حسابِ مسئولان را از قانون اساسی و نظام جدا ببینیم. یادم می‌آید در یکی از سخنرانی‌ها که در دانشگاه شاهرود داشتم، تعدادی از دانشجویان «تلاش برای تغییر نظام» را طلب کردند که در پاسخ گفتم چنین اعتقادی اشتباه است و به جای لودر زدن، باید ترک‌های نظام را بازسازی کنیم. در واقع باید گفت مسئولانی که خودشان را خلاصه نظام می‌دانند و به همین دلیل «حفظ نظام اوجب واجبات است» را حفظ خودشان در قدرت می‌دانند که این رویکرد ظلمِ به نظام و قانون اساسی است؛ که با اصرار به همین عملکرد مملو از خطا مسبب شرایط بد هستند. پس نمی‌توانیم دشواری‌های این روز‌ها را به حساب نظام و قانون اساسی بگذاریم. البته قانون اساسی باید اصلاح شود.

او توضیح داد: یکی از ظرفیت‌های قانون اساسی برای رفع مشکلات، رفراندوم است. مگر در قانون اساسی به صراحت نیامده است، در موضوع‌های مهم با رفراندوم از مردم نظرخواهی شود؟ چرا اجازه برگزاری رفراندوم را نمی‌دهند؟ اصلاً چطور به خود اجازه می‌دهند قانون را به حاشیه ببرند و با برگزاری یکی از مفاد قانون مخالفت کنند؟ چرا نظر یک اقلیت غیرمنطقی و افراطی را به همهِ مردم تحمیل می‌کنند؟ در همین اتفاقات اخیر می‌شد، به راحتی مساله حل شود و کشور با این همه بحران‌ها روبرو نشود. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا