رسانهها در حوزه صرفهجویی برق نقش موثری ایفا کردند

رسانهها در حوزه صرفهجویی برق نقش موثری ایفا کردندسعید بهادیوندچگینی روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین تصریح کرد: با توجه به مطالبهگری رسانهها در عرصههای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی، امروز مدیران دستگاههای اجرایی خود را موظف به پاسخگویی میدانند و همین مساله نیز در نهایت به اصلاح بسیاری از امور شده است.
این مسوول خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق نیز به لحاظ وجود ظرفیتهای لازم در حوزه رسانه، از این بخش به عنوان بهترین راهکار برای اطلاع رسانی به امور مشترکان خود در بسیاری از حوزهها از جمله صرفهجویی و استفاده بهینه از برق میکند.
وی با بیان اینکه امروزه وابستگی به برق آن قدر زیاد شده که توانسته سایر زیرساختها را به نوعی وابسته خود کند، افزود: تمام سعی ما امسال این بود تا بتوانیم تابستانی را بدون خاموشی سپری کنیم و به جز مواردی معدود و با همکاری بسیاری از مشترکان خود به جز بخش کشاورزی، ادارات و بانکها تاکنون این مساله محقق ساختهایم.
چگینی اضافه کرد: در عین حال ما همیشه از مشترکان درخواست داشتهایم تا برای وسایل برقی خود از کنترلهای ولتاژ استفاده کنند تا در صورت بروز مشکل در بخش شبکه توزیع، خسارتی متوجه آنها نشود.
علی حیدری، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین نیز در این دیدار اظهار داشت: اولویت نخست یک رسانه در جامعه مورد هدف خود ایجاد انگیزش است و در این راه ما سعی داریم تا با اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف به این هدف نایل آییم.
وی ادامه داد: در جامعهای که مدیران آن دارای تجربه لازم بوده و اطلاعتشان به روز است، ضمن داشتن روابط عمومیها قوی و فعال، ارتباط تنگاتنگ و صمیمانهای نیز با اصحاب رسانه دارند.
حیدری یادآور شد: بیشک بدون همراهی و ارایه اطلاعات صحیح و شفاف از سوی دستگاههای اجرایی و مدیران آنها، رسانهها نمیتوانند در رسیدن به اهداف مورد نظر که همانا اطلاع رسانی به موقع باشد، موفق شوند.