راهداری قزوین ۱۱۳ میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهکار است

راهداری قزوین ۱۱۳ میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهکار استجواد حقلطفی روز شنبه در نشست شورای اداری این اداره کل که با حضور استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان قزوین برگزار شد، افزود: اسناد خزانه ظرفیت خوبی برای تامین این میزان بدهی است که امیدواریم با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای آن چارهاندیشی شود.
وی، افزایش تخصیص اعتبارات استانی، اخذ اعتبار از سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور و سازمان مدیریت بحران، افزایش اعتبار فصل حمل و نقل در کمیته برنامهریزی شهرستانها و ابلاغ ۵۰ درصدی اعتبارات به صورت امانی را از مهمترین درخواستها جهت حل مشکلات مالی این اداره کل عنوان کرد.
۳۰ درصد راههای آسفالته روستایی استان نیازمند بهسازی است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین ادامه داد: قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه است که از این میزان پنج هزار کیلومتر راه روستایی و مابقی نیز آزادراه، بزرگراه و راه اصلی هستند.
حق لطفی اضافه کرد: ۷۳۷ کیلومتر از راههای روستایی استان که بیشتر روستاهای بیش از ۲۰ و ۵۰ خانوار را تشکیل میدهند، شوسه بوده و آسفالت آنها نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.
وی ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد راههای آسفالت شده روستایی به دلیل تغییرات آب و هوایی، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز نیاز به لکهگیری و بهسازی دارند که برای انجام آن نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین یادآور شد: ارزش راههای ارتباطی استان قزوین ۱۰ هزار میلیارد تومان است که هزینه نگهداری و مرمت آن سالانه چهار تا ۶ درصد این رقم، یعنی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان است.
۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی از راههای استان انجام شد
حقلطفی افزود: امسال ۶۷۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی شامل میکروسرفیسینگ، چیپ سیل و فوگ سیل در سطح راههای استان انجام شد که در این زمینه رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص دادهایم.
به گفته وی، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینهها، با خرید دستگاه خط کشی و آموزش نیروهای اداره کل امسال تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان توسط تیمهای امانی خط کشی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین اضافه کرد: ۱۲ تیم راهداری به صورت مستمر در طول راههای حوزه استحفاظی استان در حال انجام عملیات لکهگیری بوده و سال گذشته نیز ۵۸ هزار تن و امسال تاکنون ۵۴ هزار تن آسفالت برای بهسازی و لکهگیری راههای استان مورد استفاده قرار پرفته شد.
حقلطفی با اشاره به اجرای طرح ملی ابرار در راههای روستایی استان قزوین، اظهار داشت: تعهد ابلاغی برای اجرای این طرح در سطح راههای روستایی ۱۵ کیلومتر بوده اما هم اکنون ۴۵ کیلومتر از این راهها در حال اصلاح و بهسازی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین به موضوع اضافه بار کامیونهای معادن و تخریب راهها، به ویژه در راههای روستایی گفت: الزام به نصب باسکول در معادن، برخورد با حمل بار توسط معادن بدون اخذ بارنامه، تخصیص اعتبار برای ترمیم سطح راهها براساس بند ۵ ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله راهکارهای پیشنهادی برای جلوگیری از حمل اضافه بار در جادهها است.