اخبار

راهداران در حال بازگشایی راه ارتباطی ۳۰ روستای آذربایجان‌شرقی هستند

غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه راه این روستاها دیشب و بامداد امروز در پی کولاک بسته شده بود، افزود: این روستاها در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های مراغه، میانه، مرند، هشترود، هریس و چاراویماق واقع هستند.

وی با اشاره به اینکه گروه های راهداری به همراه امکانات و تجهیزات در راه های روستایی مشغول برف روبی هستند، اظهار داشت: با وجود کولاک شدید در جاده های سطح استان، تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی و آزادراه تبریز – زنجان باز بوده و رفت و آمد خودروها در آن ها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال بارش برف و کولاک شدید روز گذشته ۲ هزار و ۴۳۵ کیلومترباند در جاده های استان برف روبی و در این عملیات ۴۵۸ مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها استفاده شد.

رسول زاده، با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند، یادآوری کرد: با آغاز عملیات راهداری زمستانی در سطح استان و از اول آذر تاکنون ۹۱ هزار و ۶۸۱ کیلومترباند توسط گروه های راهداری برف روبی  و در این عملیات حدود ۱۹ هزار تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

وی یادآوری کرد: در این مدت راهداران به ۲ هزار و پنج خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده، ۲۷۵ مسافر را اسکان داده و پنج هزار و ۶۴۵ مورد در راه های روستایی استان برف روبی کرده اند.

رسول زاده به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا