اخبار

رادان؛ «بدون تعارف» با بدحجاب و فتنه‌گر

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد نوشت: رادان به صادقانه‌ترین شکل ممکن خود را توصیف کرده: «او در برابر خط‌قرمزهایش با کسی تعارف ندارد.» حالا فرمانده بی‌تعارف بعد از ۸ سال ریاست بر مرکز مطالعات راهبردی فراجا، به فرماندهی فراجا آمده است.

در حوزه امنیت اخلاقی با کسی شوخی نداریم و وقتی مصادیق را معلوم کردیم با کسی تعارف نداریم» این اصلی‌ترین بخش پاسخ احمدرضا رادان «فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» و مدافع سرسخت و مجری جدی «طرح ارتقای امنیت اجتماعی» در دهه ۸۰ بود؛ در همان مصاحبه معروف با فرزاد حسنی، مجری برنامه کوله‌پشتی. آن روز‌ها این برنامه و سوال پرهیجان فرزاد حسنی در کوله‌پشتی از رادان، توجه‌های زیادی را به سمت این چهره نظامی جلب کرد.

فردی که با لباس #نیروی_انتظامی در برنامه حاضر شد و در مقابل انتقادات تند مجری درباره برخورد با زنان در حوزه #حجاب، خونسرد نشست و با لبخند به بیان چند جمله اکتفا کرد: «وقتی مصادیق را معلوم و مشخص کردیم با کسی تعارف نداریم. سوال من این است که مامور پلیس از کسی خواست همراهی کند، یکی همراهی کرد، یکی همراهی نکرد، تکلیف چیست؟
تکلیف این سوال درباره #گشت‌_ارشاد و عملکرد پلیس، نه آن روز‌ها و نه تا نزدیک به دو دهه بعد هم روشن نشد. ماجرای مهسا امینی و گشت ارشاد در پایان تابستان ۱۴۰۱، اما آنقدر تکلیف مشخص نشده به داستان گشت ارشاد و پلیس و نیروی انتظامی اضافه کرد که کل موضوع ون‌های گشت ارشاد لغو و اعلام شد که رویه نظارت بر حجاب تغییر می‌کند و دیگر ون‌های سبز به تاریخ می‌پیوندند.
در روز‌هایی که خبر طرح و لایحه جدید برای نظارت بر حجاب در #جامعه، قطره‌چکانی در حال انتشار است، خبر آمدن رادان به عنوان فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور به جای حسین اشتری فصل تازه‌ای را باز کرد؛ فصل بازخوانی کارنامه چهره‌ای که از سپاه به نیروی انتظامی آمد و در زمان فعالیتش در فرماندهی انتظامی بزرگ تهران، در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ در گفتگو با روزنامه #جمهوری_اسلامی اعلام کرد که واحد‌های گشتی «طرح امنیت اجتماعی و ارتقای امنیت بانوان» دو برابر می‌شود و تا از میان رانده شدن تمامی «کج‌روی‌ها» و «انحرافات رفتاری و اجتماعی» در جامعه استمرار خواهد یافت و به عنوان مخالف کراوات زدن پزشکان شناخته می‌شود. / بهارنیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا