اخبار

رئیسی: مردم در اغتشاشات ارزی نیز دشمن را ناکام می گذارند

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که او را در اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت، اظهار داشت: امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است.

رئیسی همچنین با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر دشمن که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته آنها طراحی و اجرا شده بود، اظهار داشت:  دشمن تصور می‌کرد با اغتشاش خیابانی می‌تواند حرکت ملت ایران را کند یا متوقف کند، اما دچار اشتباه محاسباتی شد چرا که فکر می‌کرد این مردم و کشور مثل برخی مردم و کشورهای دیگر هستند.

رئیس جمهور به ایجاد اغتشاش اقتصادی و ارزی دشمن پس از ناکامی در #اغتشاشات خیابانی اشاره و تصریح کرد: دشمن وقتی اغتشاشات خیابانی با حضور و بصیرت #مردم ناکام ماند، تلاش می‌کند با ایجاد التهاب در #بازار و عرصه #اقتصاد تولید و فعالیت‌های علمی و فنی و فناوری را در کشور کند یا متوقف کند اما امروز صبح در عسلویه فقط در یک فقره شاهد بهره‌برداری از پروژه‌ای عظیم بودیم که با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد #دلار و تماما ایرانی اجرا شده است.

رئیسی با بیان اینکه فاز ۱۱ #پالایشگاه عظیم پارس جنوبی نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواست رشد اقتصادی ما منفی، تجارت و روابط کشور با همسایگان و دیگر کشورها متوقف و تراز تجاری کشور منفی شود، اما امروز می‌بینند که رشد اقتصادی و تراز تجاری کشور مثبت و تجارت ما با همسایگان با رشد ۴۰ درصدی مواجه شده و با عضویت در سازمان شانگهای ارتباط ما با همه زیرساخت‌های آسیا برقرار شده است.

#رئیس_جمهور با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال بهانه‌جویی برای فتنه‌انگیزی علیه ملت ایران هستند، تاکید کرد: همانگونه که در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در اجتماع مردم گفتم ملت ایران در جایگاه مدعی است و این کشورهای غربی هستند که در جایگاه متهم بوده و باید پاسخگو باشند.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با ایجاد انتظارات تورمی، التهاب در #بازار و دروغ‌پردازی در رسانه‌هایشان اهداف خود را به پیش ببرند، گفت: دشمنان هر بار دروغی می‌گویند و این بار مدعی شده‌اند که ذخایر ارزی کشور کافی نیست، اما اینجا اعلام می‌کنم که به برکت حضور مردم، تولید و به برکت کار شبانه‌روزی جوانان خوب ما ذخایر ارزی کشور کافی و در شرایط مناسب است.

رئیس جمهور افزود: مردم دست دشمن را خوانده‌اند و همانگونه که دشمن را در #اغتشاشات خیابانی ناکام گذاشتند در اغتشاشات ارزی نیز ناکام خواهند گذاشت.

رئیسی با بیان اینکه امروز کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری در ایران رغبت دارند و زمینه‌های رشد بالای اقتصادی در کشور قابل مشاهده است، اظهار داشت: روند حرکت و پیشرفت ملت ایران با توطئه‌های دشمن متوقف نشده و نخواهد شد. دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است و لذا هر کس با عمل و قلم خود بین مردم امید ایجاد کند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و هر کس به هر شکلی یاس و ناامیدی ایجاد کند، در جهت راهبرد دشمن عمل کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به آمارهایی که نشاندهنده کاهش بیکاری و افزایش آمار ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد با راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شاهد رشد اشتغال و کاهش بیکاری هستیم، اما این در برابر ظرفیت‌های فراوان ایران کفایت نمی‌کند. /ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا