اخبار

رئیسی: افزایش رشد اقتصادی 4 درصدی در کشور داریم

رئیسی در دفاع از لایحه بودجه 1402: تمام تمرکز این دولت امسال برای رشد اقتصادی بود و امسال شاهد رشد اقتصادی 4 درصدی هستیم.

رئیس جمهور در ادامه با ارایه آماری از شرایط اقتصادی کشور گفت: امسال تمام تلاش دولت بر این بود که رشد اقتصادی محقق شود. در دهه ۹۰ مشکلات بسیاری در این رابطه داشتیم، اما امسال شاهد رشد اقتصادی ۴ درصدی هستیم.

آیت الله رئیسی رشد سرمایه گذاری و کاهشی شدن نرخ تورم و رشد تولید را از دیگر دستاورد‌های دولت در سال جاری برشمرد و افزود: هم اکنون شاهد رشد تجهیزات و ابزار تولید به میزان ۵۵ درصد هستیم.

وی به تصویب اعطای کالابرگ الکترونیک به خانوار‌ها در قانون بودجه امسال اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای انجام این کار در استان‌ها آماده شده است و گزارش آن به زودی به مجلس و مردم ارایه خواهد شد.

رئیس جمهور تلاش برای تحقق درآمد‌ها در حوزه نفت و مالیات به ویژه فرار مالیاتی را از دیگر رویکرد‌های دولت برشمرد و گفت: تلاش شده تا درآمد‌های مالیاتی دولت به طور کامل محقق شود.

رئیس جمهور مسکن، معیشت، خودور و سلامت را چهار اساسی مردم دانست و افزود: دولت برای آن‌ها برنامه کوتاه مدت دارد و وضعیت در آینده نزدیک متفاوت خواهد شد.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: راهبرد دشمن ایجاد یاس در مردم است و می‌خواهد شرایط را برای مردم سخت کند و ما باید تلاش کنیم پیام اقدامات دولت و اظهارات نمایندگان مجلس پیام امیدبخشی برای جامعه باشد. /باشگاه خبرناگران جوان

#بودجه1402 #رئیسی #مجلس_شورای_اسلامی #رشداقتصادی #دولت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا