اخبار

ذلدستان قزوین: پاکسازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه همگانی است

ذلدستان قزوین: پاکسازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی یک وظیفه همگانی استمحمد قاسمی روز شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه، افزود: یکی از راهکارهای تحقق این مهم، افزایش و ارتقای دانش و آگاهی حقوقی جامعه است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که قانون بر جامعه و روابط اجتماعی افراد حاکم شود.

قاسمی گفت: اگر نسبت به این موضوع غفلت شود، همانند ویروس کرونا که تمامی افراد را فارغ از جایگاه، منصب، شغل و… درگیر خود کرده، جرائم و آسیب‌های اجتماعی نیز به نحوی گریبان گیر همه ما خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تبریک به مناسبت دهه کرامت و هفته قوه قضاییه و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه به خصوص شهید آیت الله دکتر بهشتی، گفت: آیت الله رییسی با شعار تحول محوری در راس قوه قضاییه قرار گرفتند و تاکنون نگاه تحولی ایشان در تمامی ابعاد کاملا ملموس و مشهود بوده و همین امر بر اساس نظرسنجی‌ها، موجب جلب اعتماد عمومی به قوه قضاییه شده است.

قاسمی افزود: محورهای تحولی رییس قوه قضاییه صرفا یک کلام و شعار نیست، بلکه تحول به معنایی واقعی باید در تمامی زیرمجموعه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با قوه قضاییه احساس شود و تمامی نهادها همسو با سیاست‌های قوه قضاییه گام بردارند و زیرساخت های لازم را ایجاد کنند.

دادستان قزوین با بیان اینکه وجود خلاها در قوانین آسیب زا است، تصریح کرد: اگر چنانچه هر یک از دستگاه‌های مرتبط با قوه قضاییه، توسعه و تحول مدنظر قوه قضاییه را جدی نگیرند و اقدامات مقتضی را اجرایی نکنند، خلاهایی ایجاد می‌شود که آسیب زا است و دستیابی به اهداف عالی را با مشکل مواجه می‌کند.

قاسمی همچنین بیان داشت: تحقق عدالت و احقاق حق هدف مشترک تمامی ارکان قوه قضاییه است و اگر این دیدگاه در هر یک از مجموعه‌های مرتبط نادیده گرفته و از آن غفلت شود، بی تردید در رسیدن به اهداف موفق نخواهیم بود و در نهایت عدالت خدشه دار خواهد شد.

این مقام قضایی استان اذعان داشت: همه ما عضوی از خانواده بزرگ قوه قضاییه هستیم و ضروری است با تعامل، همراهی، همکاری، هم افزایی و تعامل سازنده، مشکلات و کاستی‌ها، نواقص و اختلاف نظرهای متقابل را بر اساس اصل عدالت و انصاف و با نگاه کارشناسی بیان کرده و راهکارهای لازم را نیز ارائه نماییم.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین نشست‌های مشترکی یقینا در حل بسیاری از مسائل مرتبط راهگشا است و این آمادگی در مسوولان قضایی و قضات استان وجود دارد تا با حضور در نشست‌های تخصصی و کارگاهی مشترک، در جهت حل مشکلات و نواقص به بحث و بررسی و ارائه راهکار بپردازند.

وی در ادامه یادآور شد: وکلا و کارشناسان، بازوان توانمند دستگاه قضایی در راستای تحقق عدالت هستند، از این رو نباید صرفا فعالیت خود را به پرونده‌های قضایی محدود کنند بلکه با ارائه دیدگاه‌های کارشناسی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و همچنین احیای حقوق عامه، کمک کار و یاری رسان دستگاه قضایی باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا