اخبار

«دینداری گزینشی» یا کلاه شرعی بر سر ناخن‌کاران

قصه از جایی غم انگیز‌تر می‌شود که دین هم فدای دنیا و زیبایی می‌شود و این افراد کلاه شرعی ساخته و خود را قانع می‌کنند و البته برخی آرایشگران خانم هم در تبلیغ کاشت ناخن در بروشور‌های تبلیغاتی خودعنوان می‌کنند که ناخن کاشته شده هیچ خللی برای انجام واجبات شرعی مانند غسل و وضو ایجاد نمی‌کند.

 داشت با خانم ناخن‌کار حرف می‌زد، از تعریف و تمجید‌های همسرش می‌گفت که عاشق ناخن بلند است«به خاطر همسرم اینهمه اذیت را متحمل می‌شوم، هر کسی #عقاید خودش را دارد، یکی با #توجیهات_دینی خودش را قانع کرده، یکی با اصرار همسر؛ مثلاً من خودم علاقه‌ای به کاشت ناخن نداشتم ولی همسرم هر روز عکس یک ناخن و دست را می‌آورد و می گفت که باید دستانت مثل این‌ها باشد، اگر اجباری نبود، هیچوقت چنین کاری نمی‌کردم.»حرفش تمام نشده، زیباجوی دیگر شروع کرد: مگر همیشه باید یک مرد پشت زیبایی‌های ما پنهان شد؟ به خاطر دل خودم ماهی ۳۰۰ می‌دهم که هر وقت ناخن‌هایم را ببینم #دلم غنج برود.

تا من شروع به صحبت کنم یکی از خانم‌های #لاین دیگر پرسید: پس نمازتون چی میشه؟

خانم ناخنکار مجالی به جواب دادن نداد برگه پرس شده را از کشویش در می‌آورد، با کمال تعجب همه استفتا‌ها به ترتیب نوشته بود و بلا استثنا در نتیجه همه استفتا‌ها نوشته بود« ایرادی ندارد و می‌توان وضوی جبیره کرد» باقی جمله #مرجع_تقلید را نیاورده بود.

اکثرا با توجیه‌های منطقی و مستندی که آدمی‌ را اقناع می‌کنند، حرکت قبیح را تلطیف‌تر می‌کند و عوام مردم و گاهی حتی مذهبی‌ها بدون توجه به نظر مراجع و دین، به سراغ کاشت ناخن ‌می‌روند.

اعمال اعتماد به نفس کاذب با کاشت #ناخن!

این‌ها تمام مکالماتی بود که در یکی از #سالن‌های_زیبایی شاهد آن بودیم؛ در یکی دوسال گذشته ژلیش، کاشت و لمینت ناخن به علت مقاومت و ماندگاری بیشتری که در مقایسه با لاک در مقابل آب، مواد شوینده و مواد پاک‌کننده از جمله #اسیتون و… دارد جایگزین برای #لاک بوده و خانم‌ها تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند.

تقریباً اوضاع تمام آرایشگاه‌ها همین است، بیشتر در آمدزایی این افراد ازهمین کار‌های #ناخن است که هم پول بیشتری دارد و هم بهترین ابزار برای اعمال اعتماد به نفس به نفس کاذب!این روز‌ها یکی از معیار‌های زیبایی و ارزنده بودن، شده کاشت ناخنی که باید مدت‌ها برای نگهداری و ترمیمش، هزینه‌های گزاف داد. هزینه‌ای که علاوه‌بر اینکه ممکن است سلامت ناخن‌ها و دست افراد را در معرض خطر قرار دهد از نظر فقهی نیز مشکلاتی در وضو و غسل ایجاد می‌کند ولی سالهاست هیچکس گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست.

به سراغ یکی دیگر از سالن‌های کاشت ناخن رفتیم، با اینکه ماه محرم بود ولی سالن‌شان از جمله لاین ناخن، به شدت شلوغ بود، خانم مدیر در باره رجوع مشتری‌هایش می‌گفت: اکثر مشتری‌های این ماه، برای کاشت و ترمیم و #ژلیش آمده‌اند، برخی آگاه از گناه بودن و برخی هم قانع می‌شوند.

در مورد خطرات کاشت ناخن می‌گفت: از آنجایی که سطح ژلیش مانند لاک عادی نبوده و با اسیتون و مواد مخصوص پاک نمی‌شود، حتماً باید بعد از چند روز ماندگاری به وسیله سوهان برقی سطح مواد ژلیش از روی ناخن تراشیده شود. در این صورت از آنجایی که مواد ژلیش روی ناخن خشک شده و با سطح ناخن برخورد دارد، در صورت تراشیده شدن با سوهان برقی سطحی از ناخن هم تراشیده شده و ناخن نازک و شکننده می‌شود و اکثر مشتری‌ها آگاه به این قضیه روی صندلی می‌نشیند.

قیمت نجومی کاشت ناخن به قیمت سرطان

همچنین در ژلیش سطح ناخن بین چهار تا پنج لایه با مواد مخصوص کاور می‌شود و پس از قرارگیری دست در داخل دستگاه‌های مخصوص لاک ژل‌ها روی سطح ناخن استحکام پیدا می‌کنند. این امر باعث می‌شود که روی سطح ناخن لایه‌ای قرار گیرد و در نتیجه هوارسانی به سطح پوست و ناخن را مختل شود. همچنین استمرار در استفاده از آن در بلندمدت باعث مشکلات پوستی می‌شود.

البته در برخی از مراکز زیبایی از موادی شیمیایی و خطرناک که به گفته برخی از متخصصان این مواد سرطان‌زا هستند سطح ژلیش را از روی ناخن پاک می‌کنند. در این فرآیند پنبه آغشته شده به اسیتون ۱۰۰ درصد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به وسیله فویل روی سطح پوست و ناخن قرار می‌گیرد تا ژلیش خشک شده روی پوست خیس خورده کنده شود. مطمئناً این مواد جذب پوست و ناخن شده و در طولانی مدت منجر به مشکلات پوستی، قارچ، اگزما، سرطان و… خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا