اخبار

دود نمایان در تصاویر برای مسیریابی بود/ خلبان اشتباه نکرده است

صبح دیروز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در مانوری برای آزمایش اطفاع حریق توسط بالگرد انجام داد. آتش‌نشانی تبریز عنوان کرده بود که تردد بالگرد در آسمان تبریز در راستای اجرای مانور آزمایشی عملیات اطفاء حریق سازمان آتش نشانی تبریز بود که ارتباطی به وقوع آتش سوزی نداشت.

پس از این مانور، ویدیوهایی در شبکه‌های فضای مجازی منتشر و دست به دست شد که در آن خلبان بالگرد که بَسکِت آب در آن تعبیه شده بود، به اشتباه محل دیگر را به صورت تمرینی خاموش میکرد.

علیرضا زبردست مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی آناج به این موضوع واکنش نشان داده و گفت: این ویدیو و اظهارات در خصوص اشتباه خلبان بالگرد نادرست و غیر واقعی است.

وی افزود: من داخل بالگرد بودم. مکانی که در ویدیوها با دود سیاه نشان داده شده، اصلا محل حریق نبود. ما به صورتی آزمایشی قرار بود پَدِ بالگرد در ایستگاه ۵ آتش نشانی تبریز را آب پاشی کنیم و دودی که در تصاویر مشخص شده مربوط به سوزاندن لاستیک برای جهت یابی خلبان بالگرد بود.

زبردست ادامه داد: مکالمات ما در بی‌سیم ثبت شده و اتفاقا عملیات آزمایشی اطفاء حریق توسط بالگرد با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز در ادامه با اشاره به تجهیز آتش نشانی تبریز به بسکت بالگرد ابراز داشت: تبریز شهر اولین‌هاست و اولین آتش‎‌نشانی در تبریز تاسیس شده و امروز هم برای اولین بار بسکت بالگرد برای اطفاء حریق گسترده در کشور تهیه شده است.

وی ادامه داد: تحریم و هزینه بسیار بالای خرید، ما را بر آن داشت که از ظرفیت‌های درونی کشور استفاده کنیم و در تعاملی که با وزارت دفاع و شرکت‌های دانش بنیان داشتیم، توانستیم بسکت اطفاء حریق را با ۱ ششم قیمت خارجی در داخل کشور بسازیم.

زبردست با اشاره به کاربردهای بسکت اطفا حریق گفت: این وسیله برای آتش‌سوزی‌های گسترده بخصوص در جنگل‌ها کارایی دارد و امیدواریم با استفاده از این وسیله دیگر شاهد آتش سوزی‌های گسترده در مناطق خصوصا جنگل‌های ارسباران نباشیم.

اناج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا