اخبار

دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی هشت سال گذشته ۱۱۱۱میلیارد تومان اعتبارگرفتند

– مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی گفت: از سال ۹۲ تاکنون در هشت سال گذشته یک هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های این استان توسط دولت پرداخت شده است.

تقی کرمی روز پنجشنبه در همایش دهیاری های بخش مرکزی مراغه افزود: این میزان اعتبار در حالی به دهیاری های این استان تخصییص یافته است که پیش از این و در طول سالهای ۸۲ تا ۹۲، فقط ۱۱۷ میلیارد تومان به دهیاری ها کمک مالی دولتی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷، دو برابر سهمیه آذربایجان شرقی یعنی حدود ۵۴ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دهیاری های این استان قرار گرفت، اضافه کرد: در راستای توسعه و عمران روستایی نیز توسط دهیاری های آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته چهار هزار طرح عمرانی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: هم اکنون یک هزار و ۹۴۷ دهیار در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و این در حالی است که ۷۵ درصد از اعضای شوراهای روستاهای استان افراد جدیدی هستند.

کرمی با اشاره به سهم مراغه از اعتبارات دهیاری ها افزود: از سال ۹۲ تاکنون و توسط دولت تدبیر و امید ۸۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در طول سال های ۹۶ تاکنون نیز ۶۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دهیاری های این شهرستان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی به اندازه دهیاری ها به عمران روستاها خدمت نکرده است، اضافه کرد: ۷۰ نفر از دهیاران این استان از ببین بانوان هستند که کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته اند.

دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی هشت سال گذشته ۱۱۱۱میلیارد تومان اعتبارگرفتند

توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی به همت دهیاران محقق شده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: توسعه زیرساخت ها در مناطق روستایی به همت دهیاران به عنوان بازوان اجرایی در روستاها محقق شده است.

سیدعلی موسوی افزود: اجرای طرح های عمرانی در بخش های مختلف راه روستایی، بهسازی معابر، آب، برق، گاز و سایر بخش ها بدون کمک و یاری دهیاران تلاشگر در روستاها محقق نمی شد و امروز شاهد برخورداری بسیاری از روستاها از امکانات مناسب زیرساختی هستیم.

وی ادامه داد: وجود بحران کم آبی و برخی آسیب های اجتماعی، نقش تاثیر گذار و آگاه ساز دهیاری ها را در مناطق روستایی می طلبد و باید همانند طرح های عمرانی در این زمینه های اجتماعی نیز فرهنگ سازی کنند.

موسوی با اشاره به اعتبارات مناطق روستایی گفت: در طول سه سال گذشته حدود ۳.۴ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به روستاهای محروم این شهرستان تخصیص یافته لیکن با همراهی بخشداری ها، بیش از ۱۰ برابر این بوده، طرح عمرانی در این شهرستان و در طول این مدت اجرا شده است.

وی افزود: با تلاش دهیاری ها امید است ثمره همراهی و همکاری آنان با دستگاه های اجرایی و خدمت رسان در روستاها در سال های آتی نمود عینی و عملی پیدا کند.

دهیاری‌های آذربایجان‌شرقی هشت سال گذشته ۱۱۱۱میلیارد تومان اعتبارگرفتند

اجرای حدود ۷۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی

بخشدار مرکزی مراغه گفت: در طول سال گذشته حدود ۷۰ میلیارد تومان طرح عمرانی در روستاهای بخش مرکزی با کمک دهیاری ها انجام شده است.

مصطفی مجیدی افزود: به برکت دهیاری ها و تلاش دهیاران در سال های اخیر طرح های عمرانی بسیاری در بخش های آب، برق، گاز، عمران روستایی و بهسازی معابر روستاها انجام شده است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته، ۱۰ میلیارد طرح عمرانی توسط دهیاری ها و حدود ۶۰ میلیارد تومان طرح توسط دستگاه های اجرایی در روستاهای این بخش به اجرا درآمده است.

مجیدی اضافه کرد: در این راستا، ۱۸ میلیسارد تومان طرح در بخش آب و فاضلاب، هشت میلیارد تومان طرح در بخش برق، ۲۳ میلیارد تومان طرح در بخش بازسازی مسکن و طرح های هادی، چهار میلیارد تومان در بخش راه روستایی، پنج میلیارد تومان طرح در بخش مخابرات و ۲ میلیارد تومان طرح نیز در بخش گازرسانی در روستاهای این بخش اجرا شده است.

وی اعلام کرد: هم اکنون ۷۵ روستا با جمعیت حدود ۶۵ هزار نفر از ۶۴ دهیار پاره وقت و تمام وقت بهره مند است//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا