اخبار

دموکراسی و آزادی بیان در مجلس دچار مشکل شود دیگر در جامعه واویلا است

یک نماینده مجلس تاکید کرد: اگر دموکراسی و آزادی بیان در مجلس دچار مشکل شود دیگر در جامعه واویلا است.

غلامضا نوری قزلجه، نماینده مجلس درباره تذکرش پیرو ممنوع‌النطق شدن احمد علیرضابیگی پس از اظهارنظرش درباه خودرو‌های شاسی بلند که با واکنش‌های روبه‌رو شده بود، گفت: تذکر من صرفاً برای شخص آقای بیگی یا محتوای مباحثی که بین ایشان، هیأت نظارت و یا رسانه‌ها رفته نیست؛ اصلا به این بحث‌ها ورود پیدا نمی‌کنم هر شخصی #مسئول حرف‌هایی است که بیان می‌کند. تذکرم بیشتر به این امر معطوف است که به هیچ دلیلی نمی‌توان #نماینده را از نطقی که دارد و وظیفه و ابزار اصلی نمایندگی‌اش است، باز دارد.

این نماینده #مجلس_شورای_اسلامی با اشاره به این‌که زمانی که می‌گوئیم نماینده‌ای حق نطق ندارد یعنی حق نمایندگی ندارد، خاطرنشان کرد: در اینجا حقوق #ملت ، مردم حوزه انتخابیه و خود نماینده مطرح است و به هیچ وجه طبق #قانون_اساسی پذیرفته نیست.

نماینده مردم بستان‌آباد تاکید کرد: این بدعت خطرناکی در #مجلس است و فردا به هر بهانه‌ای در مجلس می‌گویند فلانی صحبت نکند، فلانی ممنوع النطق است یعنی این گونه پیش برود در مجلس بعد و ۲ مجلس بعد مشاهده می‌کنیم ۵۰ نفر ممنوع‌النطق هستند و فقط می‌نشینند چای می‌خورند و این به نظر می‌آید در راستای همان حرکتی است که مجلس را تضعیف می‌کند. خصوصا در این دوره بسیار احساس می‌شود مجلس در حال تضعیف است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ممانعت از نطق نماینده مانند بیرون کردن وی از مجلس است، زیرا هنگامی که نماینده نطق نکند چه خاصیتی دارد؟ نماینده نطق نکند یک موجود بی‌خاصیت در مجلس است. حال نه این که هر لحظه همه نطق کنند، اما همین که من هر لحظه احساس کنم، اجازه نطق دارم و اگر بخواهم می‌توانم مخالف و موافق حرف بزنم و یا تذکر بدهم، مهم است.

وی درخصوص این که علیرضابیگی نماینده تبریز ممنوع النطق است و یا کلا حق اظهارنظر ندارد، بیان کرد: می‌گویند ممنوع الصحبت و ممنوع النطق است و حقیقتا من دقیق نمی‌دانم، اما تذکر من پیرو صحبت آقای قالیباف است که گفتند بر اساس مصوبه هیات نظارت این تصمیم گرفته شده است، من هم استنادم برهمان بود چراکه مصوبه‌ای از هیأت نظارت مشاهده نکرده‌ام به خاطر همین گفتم اظهارنظر شما در مورد این که هیأت نظارت چنین تصمیمی گرفته است، خطرناک است. اگر دموکراسی و آزادی بیان در مجلس دچار مشکل شود دیگر در جامعه واویلا است. /ایلنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا