اخبار

دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج افتتاح شد

دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج افتتاح شدحجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم افتتاحیه این دفتر گفت: شهرستان آوج اداره اوقاف ندارد و امورات وقفی این شهر زیر نظر اداره اوقاف بویین زهرا انجام می‌شد، اکنون با افتتاح این دفتر تردد مردم برای انجام امورات وقفی از آوج به بویین زهرا کاهش یافته و رضایت خاطر شهروندان را به دنبال دارد.
وی اضافه کرد:  این دفتر در مساحتی به متراژ ۲۰ مترمربع در شهرداری آوج مستقر شده و سه روز در هفته با حضور کارشناسان و عوامل اداره بویین زهرا به مراجعه کنندگان خود خدمات ارائه می‌کند.
حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه عوامل حاضر در این دفتر و در صورت نیاز به صورت میدانی از اراضی موقوفه روستایی نیز بازدید خواهند کرد، گفت: تنها راه باقی ماندن و جاودانه شدن آن است که آنچه در اختیار داریم در اختیار خدا قرار دهیم که یکی جان است و واقف جان می‌شود شهید که ثمره آن امنیت و سلامت خواهد بود و دیگری مال است که موجب ارائه خدمات رفاهی اقتصادی شده و رضایت مردم را به دنبال دارد.
این مسؤول تاکید کرد: دستگاه اوقاف هرگز دست اندازی به حقوق مردم نکرده است و این درحالی است که دست اندازی به حقوق اوقاف بی‌شمار اتفاق می‌افتد و چندان اهتمامی به وقف در جامعه وجود ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: چهل و یک سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز عده‌ای وقف را مشکل می‌دانند و با معضل خواندن آن تصور می‌کنند که مانعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.
حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: پایین شمردن جایگاه وقف در جامعه اجحاف به این فریضه دینی است که بخشی به علت عملکرد ما و بخشی مربوط به عقاید غلطی است که در جامعه رایج شده و ریشه در عدم آگاهی نسبت به وقف و قوانین قانونی و احکام شرعی دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر روستا و شهری که سهم وقف و موقوفات در آن  زیر ۳ دانگ باشد می‌توانیم از نظر قانونی برای افراز آن اقدام کنیم و ائمه محترم جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراها و شهرداری ها به عنوان نماینده ما قادر هستند این اراضی را مشخص کرده و جهت افراز به ما معرفی کنند.
شهرستان آوج دارای ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه  و ۱۲۰ موقوفه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا