اخبار

دستگیری کلاهبرداری که حساب‌ها را خالی می‌کرد

محسن محمودی، امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان با بیان اینکه در یکی از سایت های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی تصریح کرد: در بررسی های اولیه صورت گرفته پیرامون موضوع مشخص گردید که شاکی پس از درج آگهی در یکی از سایت های خرید و فروش لینکی جهت نصب نرم افزار دریافت می کند که پس از کلیک کردن برروی آن لینک به صفحه فیشینگ هدایت شده و موجب خالی شدن حساب بانکی‌اش به مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال شده است.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت : با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم  و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضائی لازم در این خصوص صورت گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم ، تمامی مبلغ برداشتی به میزان ۴۲۰ میلیون ریال به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضائی ارسال گردید.

محمودی به هموطنان توصیه کرد،  زمانی که در سایت های خرید و فروش آگهی درج می کنید حتما توجه داشته باشید که لینک هایی که با عناوین مختلف دریافت می نمائید از کلیک کردن برروی آنها خودداری کرده و همچنین در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب نمائید.

وی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: پلیس در هر ساعت از شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنان چه اشخاصی بخواهند با هرترفندی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری کنند پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چهارچوب قانون فرد کلاهبردار را به مقامات قضائی معرفی خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریتهای سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.//فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا