اخبار

دستگاه قضایی اردبیل عزمی جدی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی دارد

دستگاه قضایی اردبیل عزمی جدی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی داردناصر عتباتی روز سه‌شنبه در نشست با امام جمعه اردبیل به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهارداشت: اقدامات بسیار تاثیرگذار و پرونده‌های بسیار مهمی در این حوزه تشکیل و رسیدگی شده که پرونده‌های مربوط به سوء‌استفاده از مواد خام پتروشیمی، تخلفات صورت گرفته در حوزه آب منطقه‌ای، گمرک، آب و خاک کشاورزی از جمله آنهاست که رسیدگی شده و احکام  آنها صادر شده است.
وی گفت: ورود جدی و موفقیت‌آمیز دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله ورود جدی آن در کمک به برگزاری سالم انتخابات، تامین امنیت و آرامش مردم در موضوعات و مسائل مختلف، اهتمام به رونق تولید و اشتغال در استان در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان بوده است.
وی افزود: با توجه به سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی و نقشه راه ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری برای قوه قضاییه، یکی از رویکردهای اصلی مدیریت دستگاه قضایی استان حرکت بر اساس برنامه محور بوده و این برنامه‌ها با هدف‌گذاری مطلوب و عالی تدوین و به حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است.
عتباتی با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه کمبود قاضی در دستگاه قضایی استان گفت: پارسال بیش از ۴۴۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده و موفقیت‌های بسیار بالایی در سطح کشور حاصل شد.
او کسب موفقیت و رتبه بالای کشوری در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق ،اقدامات شاخص در حوزه صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف، ورود جدی به بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، تلاش برای قاعده‌مند کردن و قانونمند کردن فعالیت‌های تعاونی‌های مسکن، اقدامات صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تلاش برای کاهش وقوع جرم و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق این امر و همچنین همکاری، تعامل و هم‌افزایی با بنیاد صیانت از خانواده را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که دستگاه قضایی ورود رده و در دستور کار خود قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این نشست دستگاه قضایی را امید مردم در عدالت‌خواهی، احقاق حق و تظلم‌خواهی  دانست و گفت: دستگاه قضایی یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کسب رضایت‌مندی و عدالت‌خواهی در بین مردم است.
آیت‌الله سیدحسن عاملی از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان بویژه در بحث حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در استان و مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا