اخبار

دستاوردهای عرضه خودرو در بورس

نخستین مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اهداف اصلی عرضه خودرو در بورس، «شفافیت و کشف عادلانه و واقعی قیمت»، «سود همزمان مصرف کننده و خودروساز»، «ایجاد بازار رقابتی» و «تولید خودروهای با کیفیت‌تر» است که با تداوم عرضه، بخش عمده این موارد که می‌تواند صنعت خودرو را متحول کند، محقق خواهد شد.

نخستین مدیرعامل فرابورس ایران گفت: اهداف اصلی عرضه خودرو در بورس، «شفافیت و کشف عادلانه و واقعی قیمت»، «سود همزمان مصرف کننده و خودروساز»، «ایجاد بازار رقابتی» و «تولید خودروهای با کیفیت‌تر» است که با تداوم عرضه، بخش عمده این موارد که می‌تواند صنعت خودرو را متحول کند، محقق خواهد شد.

«مصطفی امید قائمی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی  به عرضه #خودرو در #بورس کالا و حاشیه‌های ایجاد شده از سوی #شورای رقابت اشاره کرد و اظهار داشت: به طور قطع ورود هر کالایی به #بورس_کالا باعث شفافیت و بهبود عرضه آن کالا می‌شود؛ این مزایا باعث شد مسوولان حاضر در #دولت_سیزدهم هر چه سریعتر به منظور ایجاد تعادل در معاملات بازار خودرو، درصدد عرضه خودرو در بورس کالا برآیند.

وی خاطرنشان کرد: عرضه #خودرو در #بورس ضمن کمک به تولیدکننده برای عرضه شفاف‌تر و نیز معاملات بهتر کالای خود، به مصرف کننده واقعی کمک می کند تا کالای مورد نیاز خود را از طریق این بازار با قیمت بهتر و مناسب تری خریداری کند.

امید قائمی اظهار داشت: در وضعیت فعلی، گزینه ورود خودرو به بورس کالا از جمله اقدامات بسیار مثبت برای بازار این کالا تلقی می شود که می‌تواند کمک کننده به دو طرف خریدار و تولیدکننده باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: عرضه خودرو در بورس کالا در درازمدت یک اقدام با نتیجه بهینه است که در کنار کمک به بازار سهام و سهامداران، باعث سودرسانی به بازار مواد اولیه صنعت خودروسازی خواهد شد.

وی به مخالفت‌های صورت گرفته برای عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: عده‌ای مکانیزم بازار را قبول ندارند و عده‌ای هم برنامه‌های کوتاه مدت را در نظر دارند و برای آینده درازمدت دیدگاهی ندارند و عده‌ی دیگری نیز شفافیت بازار را به نفع خود نمی بینند.

امیدقائمی همچنین گفت: از نظر بنده هر بازار و کالایی که دارای شفافیت قیمتی باشد در دراز مدت به نتیجه خوب و مطلوبی خواهد رسید زیرا در بازار شفاف، اقدامات سوداگرانه به حداقل می رسد و دریافت مالیات ها نیز منظم و شفاف می شود.

نخستین مدیرعامل فرابورس ایران خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی موارد قانونی موضوع را بررسی می‌کنند و در کنار توجه به مسائل مطرح شده، می توانند در مسیر اصلاح فرآیندها برای نفع همه از ورود خودرو در بورس قدم بردارند تا بهترین تصمیم اقتصادی اتخاذ شود.

امیدقائمی گفت: روش های اشتباه عرضه خودرو از سویی به ضرر خودروسازان و سهامداران است و از سوی دیگر باعث می‌شود مصرف کننده قادر به خرید خودرو با قیمت مناسب نباشد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: رفع این مشکلات فقط با عرضه خودرو در بورس کالا امکان‌پذیر است، عرضه در بورس کالا به عنوان بهترین مکانیزم تخصیص و توزیع هر کالایی تلقی می ‌شود.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا