اخبار

در کنار تحویل سال جدید، خود ما نیز نیازمند تحول هستیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در کنار تحویل سال جدید، خودمان هم نیازمند تحویل و تحول هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در برنامه ای به مناسبت تحویل سال ۱۴۰۰ در جوار حرم مطهر امامزاده سید حمزه (ع) با حضور زائران، در خصوص ویژگی‌های آغاز این سال، گفت: سال ۱۴۰۰، سالی منحصر به دو نیمه شعبان بوده و روز نهم فروردین و ۲۷ اسفندماه به عنوان روز میلاد حضرت قائم (عج) مزین شده است.

وی افزود: امیدواریم امسال که توفیقی برای ما شده تا دو نیمه شعبان داشته باشیم، سال ظهور امام عصر (عج) باشد، و در این راستا آرزوی کامیابی، حل تمامی مشکلات مردم و سال ریشه کنی این بلای خانمان سوز و ویروس منحوس کرونا را داریم که به یمن قدوم مبارک مهدی موعود (عج) تمامی بیماران گرفتار شده در دام این ویروس بهبود یابند و دیگر هیچکسی مبتلا به آن نشود.

وی با اشاره به مفهوم دعای تحویل سال، گفت: همواره که زمین در حال گردش به دور خورشید است، پس از یک دور کامل، شاهد یک تحویل و شروع سال هستیم. این نوروز و نو شدن، ریشه در دین ما دارد و اسلام بر این نوروز صحه گذاشته است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در دعای سال تحویل معمولا از خداوند می‌خواهیم تا حال ما را به بهترین حال‌ها تغییر دهد. تحویل سال جدید، بهترین زمان برای زدودن کدورت‌ها، زشتی‌ها و رذایل قلبی است، تا در این راستا تحولی در درون انسان نیز ایجاد شود.

وی با بیان این‌که در شروع سال جدید، ظاهر و باطن خودمان را نو می‌کنیم، گفت: امیدواریم تا سال جدید، سال تحول در دولت هم باشد و یک دولت الهی، انقلابی و پا در رکاب و دردشناس مردم بر روی کار بیاید تا بتواند به درد مردم و به خصوص قشر بی بضاعت بخورد.

وی افزود: دومین تحولی که باید در لحظه شروع سال جدید از خداوند خواست، گذشتن از مرز خودخواهی و ورود به مرز دیگرخواهی است، تا بر این اساس تنها خوبی‌ها را برای خود نخواهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: سومین تحول در سال ۱۴۰۰ بایستی قدم گذاشتن در مسیر مهدی فاطمه (عج) باشد. این‌که سال جدید از راه رسیده و قدم بر سالی می‌گذاریم که منتسب به مهدی موعود(عج) است، باید فرصتی برای مهدی شناسی، مهدی باوری و معدی یاوری تلقی شود تا بتوانیم به سمت این مسیر حرکت کنیم.

وی متذکر شد: در این راستا و برای رسیدن به این خواسته باید سبک زندگی ما، سبک زندگی قرآنی و عفاف که همان زندگی اهل بیت (ع) است، تغییر یابد.

//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا