اخبار

در ماجرای مسمومیت دانش آموزان گروهک های معاند دست داشتند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم که هیچکس در جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد که دختران و زنان این جامعه که ظرفیت بی‌نظیری برای ارتقاء کشور ما هستند مورد آسیب قرار بگیرند و حتما این پدیده به واسطه طراحی‌های پیچیده‌ای است که از چند ماه گذشته اول در قابل آشوب‌های خیابانی، بعد ناآرامی‌های ارزی و امروز هم در شکل ایجاد نگرانی برای مسمومیت دانش آموزان عزیز ما ادامه‌دار شده است.

احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با مسمویت‌های اخیر رقم خورده در مدارس دخترانه و اینکه ادعا می‌شود این مساله از سوی برخی گروه‌های مذهبی برای خانه‌نشین کردن دختران صورت گرفته است، گفت: شما شاهد هستید که جمهوری اسلامی ایران طی ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی سپری شده ظرفیت‌های بی‌نظیری را برای #تحصیل دختران این سرزمین فراهم کرده است. همین الان بیش از ۶۰ درصد ظرفیت #دانشگاه های ما دختران #دانشجو هستند یعنی ظرفیت حضور دختران در فضای دانشگاهی از ظرفیت حضور آقایان بیشتر است.

وی ادامه داد: معنای این آمار چیست؟ معنایش این است که #جمهوری_اسلامی به درستی به نقش جامعه زنان و حضور و تاثیر آن‌ها در تربیت #جامعه و ارتقاء جامعه صحه گذاشته است. به عبارتی یک زن با تحصیلات عالیه می‌تواند همسر موفق‌تری، مادر موفق‌تری و عضو اجتماعی موثرتری در جامعه باشد؛ لذا درس خواندن در جامعه ایرانی یک ارزش است چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها و کسی با درس خواندن دختران عزیز جامعه ما مخالفت ندارد.

راستینه در ادامه عنوان کرد: به نظر من این پدیده #مسمومیت_دانش_آموزان دختر عزیز ما که این چند وقت دارد شکل می‌گیرد، در ادامه آشوب‌هایی است که در کشور ما شکل دادند و به دنبال فروپاشی امنیت خاطر و امنیت روانی جامعه ما هستند. هیچکس این پدیده را نه تایید می‌کند نه قبول دارد و تمامی نیروهای ارزشی و انقلابی و جامعه متدین و متمدن ایرانی این پدیده را به شدت محکوم می‌کنند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس تصریح کرد: طبیعی است که دست بیگانگان و دست دشمن در ناآرام‌سازی فضای جامعه در این پدیده مشهود است. خیلی شفاف و روشن عرض کنم که حتما ان‌شاءالله دستگاه‌ قضایی به این موضوع رسیدگی قاطع خواهد کرد و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی زیرساخت‌های این اتفاق را بررسی می‌کنند. من تردید ندارم که یا سازمان منافقین و یا سایر گروهک‌های معاند و ضدانقلاب که در طول ۴۴ سال گذشته برای ضربه به حیثیت جمهوری اسلامی از هیچ کاری دریغ نکردند، دستشان در این زمینه دخیل است.

وی افزود: بار دیگر با قاطعیت عرض می‌کنم که هیچکس در جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد که دختران و زنان این جامعه که ظرفیت بی‌نظیری برای ارتقاء کشور ما هستند مورد آسیب قرار بگیرند و حتما این پدیده به واسطه طراحی‌های پیچیده‌ای است که از چند ماه گذشته اول در قابل آشوب‌های خیابانی، بعد ناآرامی‌های ارزی و امروز هم در شکل ایجاد نگرانی برای دانش آموزان عزیز ما ادامه‌دار شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با لزوم اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق به همراه روشنگری به منظور پیشگری از سوءاستفاده دشمنان، تصریح کرد: ما اساسا در حوزه رسانه مشکل داریم و این ضعف را می‌پذیریم، من فکر می‌کنم که مسئولین باید از ظرفیت رسانه‌ها بیشتر استفاده کنند و با اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف و صحبت با مردم از طریق رسانه‌ها، در برابر پروپاگاندای رسانه‌ای دشمن از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند تا بتوانند توطئه دشمن را خنثی کنند. /ایلنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا