اخبار

در سال جدید، قصد داریم با افزایش فشار بر دولت، نیازهای مردم را برطرف کنیم

جلیل رحیمی جهان آبادی می‌گوید: به نظر من هم، تیم اقتصادی آقای رییس جمهور ضعیف است. نماینده‌ها بار‌ها تذکر داده‌اند، اما آقای رییس جمهور باید تصمیم بگیرد تا تیم را به روزرسانی کند. من فکر می‌کنم که در سال جدید، نماینده‌ها به دولت فشار بیاورند تا هم تیم مذاکرات هسته‌ای و هم تیم اقتصادی تقویت شوند. فشار زیاد بر نماینده‌ها وجود دارد که آن‌ها هم فشار را به دولت منتقل می‌کنند.

شرایط کشور به خصوص در مسائل اقتصادی و معیشتی به قدری بغرنج و بحث‌آفرین شده که برخی‌ها راهکار آن را استیضاح وزرای مربوطه می‌دانند. حال با توجه به همسو بودن دولت و مجلس، گویا استیضاحی در دستور کار نیست، هرچند استیضاح وزیر صمت هم فایده‌ای نداشت و فاطمی‌امین بر کرسی وزارت خود ماندگار شد و قول‌هایی داد که با گذشت زمان، رنگ واقعیت به خود نگرفت.

جلیل رحیمی جهان آبادی می‌گوید: اکثریت مجلس با #دولت همسو هستند. تعدادی از ما که به لحاظ فکری و جناحی، طیف فکری‌مان فرق می‌کند، واقعاً با مسائل نگاه جناحی نداریم و در جایی که دولت عملکرد خوب و مثبتی دارد، دفاع می‌کنیم. به عنوان نمونه دولت در عرصه #سیاست_خارجی در حال تنش‌زدایی است که کار درستی است.

او می‌گوید: ما چرا باید سنگ‌اندازی، مخالفت یا تخریب کنیم یا از دید جناحی به مسائل نگاه کنیم. #تنش_زدایی دولت با کشورهای تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان ، #امارات ، #مصر و اردن کار درستی است؛ همچنین افزایش سطح #صادرات و #واردات ما با کشور‌های همسایه نشانه‌های مثبتی است

نماینده‌ی تربت‌جام می‌گوید که برخی از کارهای دولت اشتباه بوده و از نظر ملی به عنوان نماینده‌ها، ضعف و ایراد آن‌ها را تذکر داده‌اند. او معتقد است که مجلس باید با توجه به شرایط خاص کشور، با تلاش برای استیضاح وزرای ناکارآمد، به صورت فشارآمیزی عمل کند. او در دو نمونه‌ی استیضاح وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور شرکت کرده، اما پس از شنیدن دلایل و پاسخ‌های وزرا، قانع شده و استیضاح را انجام نداده است. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید دارد که تغییر آدم‌ها و وزرا نمی‌تواند تمام مشکلات را حل کند و باید در عرصه روابط خارجی تلاش کنیم تا گشایش ایجاد شود. بیشترین مشکلات ما در عرصه روابط خارجی، مسئله درآمد‌ها و تحریم‌هاست که باید برای آن‌ها راه‌حلی پیدا کرد. رحیمی جهان آبادی هم با این نظر موافق است و فکر می‌کند که نماینده‌ها در سال جدید باید به دولت فشار بیاورند تا تیم‌های اقتصادی و مذاکرات هسته‌ای تقویت شوند. /رویداد24

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا