اخبار

در بارش‌های شدید هم دیگر شمال و جنوب شهر کرمانشاه سیلابی نمی‌شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با اقدامات آبخیزداری انجام گرفته در سنوات گذشته، حتی در صورت بارندگی‌های شدید هم شمال و جنوب شهر کرمانشاه سیلابی نمی‌شود.

غلامرضا چامه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انجام اقدامات آبخیزداری در محدوده تنگ کنشت در شمال شهر کرمانشاه در دو سال گذشته، گفت: با اقدامات آبخیزداری و آبخوان‌داری صورت گرفته در محدوده تنگ کنشت، شامل ایجاد سازه‌ها و حوضچه‌های کنترل سیلاب، انجام پروژه‌های قنات معکوس و… جلوی سیلاب ناشی از بارندگی‌ها در بالادست شمال شهر کرمانشاه را گرفته‌ایم.

چامه اضافه کرد: با اقدامات انجام شده هم اکنون ظرفیت نگهداری یک میلیون مترمکعب آب در ناحیه شمال شهر کرمانشاه وجود دارد که عدد بزرگی است، لذا اگر سیلابی هم در شمال شهر کرمانشاه رخ دهد، ناشی از آبگرفتگی معابر شهری خواهد بود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه در جنوب شهر کرمانشاه هم در محدوده سراب قنبر، آبشوران و چمن در سالهای گذشته کارهای آبخیزداری خوبی انجام شده، گفت: در این محدوده هم هیچ مشکلی از نظر سیلابی شدن مسیل ها در بارش‌های شدید نخواهیم داشت.

چامه با بیان اینکه تنها نگرانی موجود از حیث سیلابی شدن مسیل‌ها در بارندگی‌های شدید در محدوده رودخانه قره‌سو است، گفت: ناحیه بالا دست قره سو 530 هزار هکتار وسعت دارد که تاکنون با انجام کارهای آبخیزداری موفق به کاهش 10 تا 15 درصدی سیلاب ها در این محدوده در بارندگیهای شدید شده ایم.

وی اضافه کرد: انجام کامل پروژه های آبخیزداری در بالا دست رودخانه قره سو در شهر کرمانشاه نیازمند هزینه های زیادی است.

وی سپس با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای طراحی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری شهری در سطح شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر شهری در بارش‌های شدید، گفت: مجموعه آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای هر نوع همکاری با شهرداری کرمانشاه برای انجام پروژه‌های آبخیزداری شهری چه در سطح کارشناسی و چه در سطح اجرا آمادگی کامل دارد.ایسنا

انتهای پیام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا