اخبار

درخواست ساخت بیمارستان ۱۲۰ تخت خوابی در جلفا

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد: برای بهبود شرایط درمانی و افزایش تخت بیمارستان، از وزارت بهداشت و درمان درخواست ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی داشتیم.

سعید محمد در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا، افزود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس شد.

وی ادامه داد: در ارتباط‌های مردمی که رئیس‌جمهور در سفرهای استانی برقرار کردند، صدای مردم شنیده می‌شود، مشکلاتشان بررسی می‌شود و وزرای محترم هم در حل مشکلات جدیت بیشتری بکار می‌گیرند.

وی در خصوص منطقه آزاد ارس نیز موضوعاتی مطرح کرد و گفت: مواردی در دستور کار دبیرخانه است مانند اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور و هم‌چنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده‌ای است که متاسفانه امروز در مناطق آزاد اجرا می‌شود و پیگیر توقف آن هستیم.

محمد ادامه داد: در ارتباط با بحث منطقه آزاد ارس هم موضوعات مهمی وجود دارد برخی موارد از طریق شورای تامین مرتفع و متوقف شده، سعی کرده‌ایم آسیبی به فعالان اقتصادی وارد نشود و سایرموارد هم در بودجه ۱۴۰۱ اصلاح شد. پیگیریم در قانون برنامه هفتم مناطق آزاد را به جایگاه اصلی اشان برگردانیم.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برخی موارد، منابع مالی ریالی با آن تخصیص داده شده است. مواردی هم باید وارد ردیف بودجه و تایید شوند. از اصلی ترین موضوعات پل ورودی شهر(قره برون) است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

نماینده ویژه رییس جمهور در سفر هیات دولت به آذربایجان شرقی اظهار کرد: با جدییت پیگیر رفع موانع موجود در شهرستان جلفا هستیم.

محمد ادامه داد: ساختمان نیمه کاره استخر و مجموعه ورزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیز جزو دستور کار قرار گرفته شد تا از وزیر محترم آموزش و پرورش پیگیری شود//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا