اخبار

دانشجویان شاهد نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ایثارگری دارند

جابر ابوالفتح زاده روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: با توجه به شرایط فرهنگی حاکم بر کشور و تلاش دشمنان برای زدودن فرهنگ ایثار از جامعه، رسالت فرزندان شاهد و ایثارگر در خصوص ترویج این فرهنگ بیش از دیگر دانشجویان است.

وی با تأکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه و به خصوص در محیط های فرهنگی و علمی، اظهار داشت: در این راستا با نشر و پخش آثار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس می توان این فرهنگ اصیل و اسلامی را به نسل‌های آینده به خوبی انتقال داد.

ابوالفتح زاده ادامه داد: قانون نگاه جامعی به کلیه مسائل فرهنگی و آموزشی ستاد شاهد و دانشجویی داشته است و در این مسیر حمایت های مناسب مادی و معنوی از دانشجویان فرزند شهدا و جامعه ایثارگری می شود که این حمایت ها باید تقویت و بیشتر شود.

رییی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه در خصوص طرح های پیشنهادی از جمله فعال سازی طرح استاد مشاور، گفت: این قبیل طرح ها باید در دانشگاه به صورت منظم و منطبق با آیین نامه ها اجرایی شود که در این راستا به یاری سایر دستگاه ها از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران نیاز داریم.

بهمن نقی پور درباره ارتقای تحصیلی و توانمند سازی دانشجویان فرزند شاهد و ایثارگران، اظهار کرد: ارتقا باید ابعاد مختلف اعم از آموزش، پژوهش و مسایل اجتماعی، فرهنگی و تحقیقاتی را در برگیرد تا به نتایج شایسته برای توسعه کشور دستی یابیم.

وی همکاری بیش از پیش دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اهتمام به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتباط تنگاتنگ با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جزو اولویت های خاص دانشکاه است.

نقی پور با بیان اینکه بیش از یکهزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل هستند، گفت: این دانشجویان در دانشکده های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، تغذیه، بهداشت، توانبخشی، پرستاری و سایر بخش ها مشغول تحصیل بوده و حتی در رشته های ارشد و PHD نیز ما دانشجو داریم.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا