اخبار

داراک داغه گِنه اُوت گِتردِه

کوهستان دراک دوباره از ساعت یک بامداد مورد هجوم آتش قرار گرفته و به دلیل دربرگیری چندین دره از کوهستان دراک با شعله‌های آتش به صورت کامل مهار نشده است.

این روزها خبر آتش‌سوزی مراتع در استان فارس و شهر شیراز پای ثابت خبرهای حوادث شده است. یک روز کوهستان دراک در آتش می‌سوزد، یک روز پارک ملی بمو، یک روز ارتفاعات مله گاله، یک روز جنگل‌های بلوط کوهمره سرخی و این ماجرا تا پایان فصل تابستان ادامه دارد.
هر سال با گرم شدن هوا آتش‌سوزی‌ها نیز خود را نشان می‌دهند که البته امسال به دلیل خشکسالی بیشتر تعداد آتش‌سوزی‌ها نیز بیشتر شده است. امروز نیز کوهستان دراک دوباره از ساعت یک بامداد از قسمت‌های مرتفع مورد هجوم آتش قرار گرفته و به دلیل دربرگیری چندین دره از کوهستان دراک با شعله‌های آتش به صورت کامل مهار نشده است.
به گفته محمد هادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز آتش‌نشانان از چهار ایستگاه 3، 22، 17 و 14 در محل حاضر شده و مشغول اطفای آتش هستند و این امر همچنان ادامه دارد.
وی در توضیح دلیل طولانی شدن عملیات اطفا و جزئیات بیشتر حادثه گفت: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، 60 نیروی متخصص آتش نشان، 30 نیروی آتش نشان داوطلب و نیروهای ارتش و منابع طبیعی و مردمی از بامداد دیشب تاکنون در یک عملیات ده ساعته، در حال امدادرسانی بی‌وقفه به صورت پیاده هستند.
براساس گفته‌های رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز صعب‌العبور بودن منطقه و استفاده از ادوات سبک و به صورت نفری سرعت اطفای حریق را کاهش داده است.
قانع از گسترش سریع آتش خبر داد و اعلام کرد که شعله‌های آتش به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت گسترش و بخش‌هایی از مراتع را در بر گرفته است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا