اخبار

دادستان قزوین: باید با برنامه‌ریزی و آینده نگری برای کنترل بازار اقدام کرد

دادستان قزوین: باید با برنامه‌ریزی و آینده نگری برای کنترل بازار اقدام کردمحمد قاسمی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: برخی از قیمت‌ها را در بازار می‌توان پیش بینی کرد، به عنوان مثال قیمت تخم‌مرغ، گوشت قرمز و یا مرغ باید ارزیابی شود که دچار چه تحولاتی می‌شود و اینکه فقط منتظر توزیع کالا با قیمت پایین باشیم، دردی دوا نمی‌کند.
وی با بیان اینکه باید برای سه ماه آینده بازار برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: مسؤولان از دولت حقوق می‌گیرند که نگذارند موضوع افزایش قیمت‌ها به پایان سال یا ۶ ماه دیگر موکول شود، چون در آن موقع امکان اینکه بتوانیم مقابل گرانی بایستیم بسیار دشوار است.
قاسمی تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار برای این تشکیل می‌شود که راهکاری برای کنترل قیمت‌ها در بازار اعلام گردد و نقل و قول کردن مشکلات بدون ارایه راهکار نمی‌تواند مشکلات را کاهش دهد.
مسؤول قضایی استان تصریح کرد: وقتی لاستیک گران می‌شود، قطعا روی نرخ حمل و نقل تاثیر می‌گذارد و ممکن است در آینده وقایع دی ماه و آذرماه مجددا تکرار شوند، بنابراین لازم است که کارگروهی تشکیل شود تا اقدامات کارشناسی صورت گیرد.
قاسمی با بیان اینکه مردم نباید به طور ناگهانی با افزایش قیمت روبه رو شوند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اطلاع رسانی ضعیف باعث شده تا اذهان مردم ملتهب گردد، درحالیکه اگر با مردم صادق باشیم و کارشناسی کنیم مردم می‌پذیرند و نیازی به اقدامات امنیتی نیست.
وی بیان داشت: امروز دستگاه قضایی کنار مدیران ایستاده تا کارهای کارشناسی و میدانی را عملیاتی سازد و راهکاری برای کاهش قیمت کالاها پیدا کند که این مهم فقط با همت مدیران محقق خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا