اخبار

خیرین بنابی در کنار کادر درمان هستند

فرماندار بناب با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان همزمان با سراسر کشور در پیک پنجم کرونا واقع شده و همه روزه شاهد افزایش تعداد بیماران کرونایی و مراجعه کننده به بیمارستان هستیم، گفت: خیرین در زمینه بهداشت و سلامت هم همراه هستند.

شهریار فتحی روز یکشنبه در نشست خیرین سلامت این شهرستان با اشاره به خستگی کادر درمان و پزشکان خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا کادر درمان در خط مقدم مقابله با بیماری قرار داشتند و با گذشت ۲۰ ماه از همه گیری این ویروس به وضوح می توان خستگی را در چهره کادر درمان مشاهده کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی(ره) بناب و بخش کرونایی این بیمارستان گفت: متأسفانه وضعیت در شهرستان مطلوب نیست و هم اکنون شاهد بستری ۸۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب هستیم.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان بناب با اشاره به ظرفیت بالای خیرین در شهرستان اظهار کرد: به واسطه وجود خیران دلسوز شهرستان هیچ گاه احساس کمبود نکرده ایم و هر جا لازم بوده خیران بنابی پیشگام بوده اند.

فتحی روند واکسیناسیون را در شهرستان بناب خوب توصیف کرد و افزود: در روزهای آتی با افزایش تعداد افراد واکسینه شده امیدواریم شاهد کنترل سریع بیماری و کاهش تعداد بستری ها در بیمارستان باشیم.

کرونا جان ۲۴۰ نفر را در بناب گرفت

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در جمع خیرین سلامت شهرستان با ارائه گزارشی از روند مبتلایان و بستری های بیماران کرونایی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۲ هزار و ۶۶۷ مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب بستری شده اند که تاکنون ۲۴۰ نفر فوت کرده اند.

دکتر وحید رضایی با اشاره به روند صعودی مبتلایان و بستری های بیماران کرونایی در یک ماه گذشته در شهرستان بناب خاطرنشان کرد: در عاشورای سال گذشته تنها ۳ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بناب بستری داشتیم و حالا تعداد بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب به ۸۰ نفر رسیده است که این یک فاجعه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب گفت: ظرفیت تختی بیمارستان امام خمینی(ره) ۱۲۰ تخت است که در شرایط فعلی ۱۴۰ بستری در این بیمارستان داریم و در کنار مداوای بیماران کرونایی سایر عمل های جراحی نیز در این بیمارستان در حال انجام است.

رضایی در ادامه با اشاره به آغاز پویش ملی واکسیناسیون در شهرستان بناب افزود: برای رسیدن به ایمنی جمعی بایستی ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در حدود ۸۴ هزار نفر واکسینه شوند که تا به حال حدود ۳۶ هزار و ۲۹۶ نفر واکسینه شده اند و ۲۷ مرکز بهداشت روستایی و هفت مرکز بهداشت شهری در حال انجام واکسیناسیون مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با لوازم ضروری و اولیه و نیازهای اساسی در بیمارستان با مشکل مواجه هستیم و امیدواریم خیرین همانطوری که تا این لحظه کادر درمان شهرستان را تنها نگذاشته و یاری کرده اند، همچنان به یاری کادر درمان بشتابند.//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا