اخبار

خواب پریشان اغتشاشگران در تبریز/ رویایی که تعبیر نشد

در ۲ روز ناآرامی محدود تبریز که با دخالت گروه کم شمار آشوبگران و ضدانقلاب، به اغتشاش و آتش زدن معابر، خودروهای امدادی و بانک ها انجامید، ردپای گروه های خارج نشین آشکار و مشخص شد که گروه های آتش بیار معرکه تقریبا همه غیربومی بوده و تلاش برای هیجانی کردن تجمعات و تحریک آنان به سمت آشوب و خرابکاری، سناریوی از پیش طراحی شده آنان بوده است.

روزی که نیروهای انتظامی، بسیج و دیگر نیروهای مردمی و امنیتی سعی در مهار آرام اعتراضات را داشتند تا سرایت روانی ناشی از این هیجان به سمت اغتشاش و آشوب نرود، گروه های آغتشاشگر کوچک در چند نقطه شهر با آتش زدن اموال عمومی و سر دادن شعارهای ساختارشکنانه تلاش می کردند، موج سواری کرده و مردم را به سمت آشوب گری سوق دهند؛ سناریویی که با هوشیاری مردم و نیروهای انتظامی ناکام ماند.

در روز دوم ناآرامی های پراکنده تبریز، گروه های آشوبگر غیربومی، سینه شهید امنیت، حسین اوجاقی را نشانه گرفته و او را به فیض شهادت نایل کردند تا نشان دهند که شهادت این شهید مدافع امنیت به دست فردی غیربومی، سند روشنی از حمایت سرویس های اطلاعاتی بیگانه از گروه های تجزیه طلب برای آشوب کشیدن نظم کشورمان است.

با این شهادت نه فقط دست آشوبگران رو شد، بلکه نیت آنان در اغتشاشات نیز آشکار شد و مردم شهیدپرور و انقلابی تبریز توسط فرزندان رشید و نیروهای امنیتی خود فضا را مدیریت کردند، به گونه ای که تاکنون به رغم فراخوان های متعدد گروه های ضدانقلاب و معاند، معترضان و منتقدان نه فقط به طور کامل صف خود را از آنان جدا کرده اند، بلکه خواستار مجازات شدید اغتشاشگران و آشوب طلبان در آتش زدن اموال عمومی و مجازات ضارب شهید امنیت تبریز شدند.

مردم شهیدپرور و وطن دوست تبریز پس از مشاهده این نکته که اعتراضات در این شهر به اغتشاش و آشوب تغییر ماهیت داده است، در طول یک هفته سه بار به میدان آمدند تا حمایت بی چون و چرای خود را از نظام، کشور و دین و رهبری فریاد بزنند؛ شرکت مردم در راهپیمایی پس از خطبه های نماز جمعه تبریز و به دنبال آن، حضور پرشور و شعورشان در آیین تشییع پیکر شهید امنیت و شرکت در راهپیمایی سراسری و اعلام انزجار از آشوب گران، در صحنه بودن مردم انقلابی و هوشیاری امت ولایی آذربایجان شرقی را بیش از سایر نقاط کشور به نمایش گذاشت.

در این راستا بود که بیانیه های مختلف مردمی و دانشجویی از طرف دانشجویان دانشگاه های مختلف، حقوق دان های بسیجی، بسیج دانشجویی، مجمع نمایندگان استان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی، در محکومیت اقدامات رذیلانه اغتشاشگران منتشر شد.

متاسفانه در این اغتشاشات به چهار بانک و حدود ۲۰ مکان عمومی و دولتی آسیب وارد آمد؛ اتفاقی که مردم تبریز از آن نمی گذرند و از همین رو خواستار، مجازات عاملان آن هستند//ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا