اخبار

خرید خانه؛ رویایی دوردست

شاید تا سال‌های گذشته با چندین فقره تسهیلات، فروش طلا و برخی ضروریات زندگی مانند خودرو، امکان خرید خانه وجود داشت اما این روزها باید همه این کارها را انجام بدهیم تا بتوانیم یک واحد کوچک و نقلی برای چند نفر اجاره کنیم؛ خانه‌ای که خریدش رویا و اجاره آن برای برخی آرزو شده است.

دیگر مستاجران به فکر خرید خانه نیستند چون نرخ خرید به حدی بالا رفته است که حتی با چندین میلیارد تومان امکان تهیه یک واحد مسکونی مناسب وجود ندارد. این روزها وضعیت به شکل دیگری رقم می‌خورد؛ دو یا چند #خانوار در یک خانه نقلی و بسیار کوچک زندگی می‌کنند و زندگی در #خانه یا #آپارتمان مشارکتی نصیب مردم پایتخت شده است.

در چند سال گذشته، زمان انتظار برای خرید یک واحد مسکونی در پایتخت شاید به چند دهه می رسید و در سال‌های اخیر به خاطر #شرایط_اقتصادی، افزایش قیمت #مسکن و تورم بالا، این انتظار بیشتر هم شده است و حتی یافتن یک #واحد_استیجاری با قیمت مناسب هم سختی های خاص خود را دارد.

خانه‌های مشارکتی، خوابیدن در چادر، سوئیت‌های کوچک، کانکس، بام‌خوابی، خودروخوابی و استفاده از خانه‌های نقلی، اکنون روش‌هایی برای زندگی کردن در پایتخت به شمار می‌رود که به دلیل برخی مسایل اقتصادی امکان زندگی باکیفیت را از شهروندان گرفته است و تا چندین سال پیش که مردم برای کار و زندگی پایتخت را انتخاب می‌کردند اکنون حاشیه‌های شهر تهران و مهاجرت از این #کلانشهر، چاشنی زندگی برخی از مردم شده است.

بهای اجاره خانه به گونه‌ای است که بسیاری از خانواده‌ها حتی به صورت مشارکتی نمی‌توانند آن را تهیه کنند شاید اگر تا سال‌های گذشته مردم به فکر اجاره خانه‌های بزرگ برای اعضای خانواده بودند این روزها تنها دنبال تهیه خانه های کم متراژ برای زندگی کردن زیر یک سقف هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا