اخبار

حیات وحش الموت با وجود گله‌های غیرمجاز دام آرامش ندارد

حیات وحش الموت با وجود گله‌های غیرمجاز دام آرامش نداردمصطفی قندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که خیلی از گونه های حیات وحش منطقه‌ الموت در حال تخم گذاری و زاد و ولد هستند، ورود گله‌های دامی نظیر گوسفند و بز به این مناطق زندگی آن‌ها را به خطر انداخته است.
وی با بیان اینکه حیات وحش الموت شرقی این روزها آرامش ندارد، اظهار داشت: چندی پیش ۲ گله با داشتن یک هزار و ۸۰۰ راس گوسفند وارد منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی شده و به گیاهان و جانوران این منطقه آسیب زدند.
قندی تصریح کرد: علاوه بر اینکه بیشتر گیاهان این منطقه به جز گون از سوی گله‌ها خورده شده است، برخی تخم پرندگان نظیر کبک نیز به خاطر ورود گله به زیستگاه طبیعی آن‌ها نابود و تلف شده‌اند.
این مسؤول تشریح کرد: با توجه به اینکه سگ‌های شکاری همراه گله به این مناطق وارد می‌شوند، حیواناتی مانند کل و بز وحشی قادر به سکون و آرامش برای زاد و ولد نیستند و جمعیت آنها کم می شود.
مسؤول محیط زیست الموت شرقی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه قضایی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دهیاران و شورای روستاهای این منطقه توانستیم تا حدودی از ورود گله به این مناطق جلوگیری کنیم، اما برای حل این معضل نیازمند اقدامات بیشتری هستیم.
بخش الموت شرقی به مرکزیت معلم کلایه جزو شهرستان قزوین است.
این بخش از مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده استان قزوین به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا