اخبار

حمایت دولت یخ طرح‌های فرهنگی همدان را ذوب کرد

حمایت دولت یخ طرح‌های فرهنگی همدان را ذوب کرداحمدرضا احسانی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر، تالار بزرگ شهر و مجتمع های فرهنگی شهرهای مریانج، زنگنه و فیروزان از طرح های مهم استان هستند که با تدبیر دولت رونق گرفته و در حال اجرای عملیات عمرانی هستند.
وی اضافه کرد: موزه هنرهای معاصر پس از یک دوره رکود طولانی، با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از سال گذشته تاکنون به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده و با شتاب خوبی در حال تکمیل است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تالار بزرگ شهر که هفت سال در مرحله خاکبرداری باقی مانده بود، امسال با تغییر نقشه و پلان به مرکز همایش های هنری با ۲ هزار نفر گنجایش تبدیل و تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
احسانی از پیشرفت ۹۵ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری شهید مظاهری خبر داد و گفت: این طرح در یکی از مناسبتهای ملی مانند هفته دولت یا دهه فجر بهره برداری می شود تا مردم شهر مریانج از مواهب آن برخوردار شوند.
به گفته وی مجتمع فرهنگی و هنری شهر زنگنه نیز به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و با تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تکمیل و آماده تحویل به مردمان فرهنگ دوست این منطقه می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری شهر فیروزان اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با پشتیبانی های خوب صورت گرفته فعال شده و بخش اداری آن تا پایان امسال به اتمام می رسد و سالن آمفی تئاتر سال آینده قابل استفاده برای هنرمندان و هنردوستان نهاوندی است. 
ساخت چند نگارخانه و پلاتو در شهرهای استان و تعمیر و تجهیز سالن های ابن سینا و آوینی از دیگر فعالیتهای عمرانی در بخش فرهنگ و هنر همدان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا