اخبار

حق هیچ ورزشکاری در آذربایجان‌شرقی در راه المپیک ضایع نشد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: من به جرأت می‌گویم که اگر ورزشکاری در مسابقه یا سلسله مسابقات انتخابی برنده شد اما او را از تیم خظ زده اند، مسئولیتش را من می پذیرم؛ اصلا این موضوع امکان ندارد و من به عنوان مدافع حقوق ورزشکاران استان همواره به این موضوع رسیدگی و آن را پیگیری می‌کنم تا نتیجه دلخواه ما حاصل شود؛ در واقع در طول هشت ماه تعویق المپیک حتی یک مورد هم اقدامی در جهت تضییع حقوق ورزشکاران انجام نشده است.

ایوب بهتاج امروز شنبه، ۲۳ مردادماه، در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار با بیان اینکه ورزش بدون رسانه معنایی ندارد، اظهار کرد: المپیک توکیو نیز با تمام تبلیغات و مسابقاتش بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران نمی‌توانست در دنیا بازخوردی داشته باشد.

وی در خصوص عملکرد هیات های ورزشی استان گفت: برخی هیأتهای ورزشی عملکرد خوبی دارند و در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان پشتوانه سازی موفقی برای تیم های ملی انجام داده اند اما در تعداد معدودی از هیأتها با وجود ظرفیت‌های خوب، جای کار بسیاری وجود دارد و هماهنگی بیشتری بین اداره کل و هیأت ها منجر به ارتقای سطح کیفی آنها می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت باشگاههای ماشین‌سازی گفت: در مورد ماشین سازی باید گفت که هنوز نگرانی‌ها در مورد باشگاه رفع نشده است و کماکان باید توجه جدی به موضوع انتقال مالکیت این باشگاه ریشه دار در سازمان لیگ داشته باشیم.

بهتاج ادامه داد: تا جایی که در توان داریم از این باشگاه خمایت می‌کنیم بطوریکه پایگاه ورزش قهرمانی استان و زمین چمن یادگار امام تبریز را برای تمرینات بدنسازی و فنی بازیکنان در اختیارشان قرار داده ایم و قطعاً مدیران ماشین‌سازی حمایت ۱۰۰ درصدی ما را تایید خواهند کرد.

وی در خصوص وضعیت باشگاه تراکتور نیز گفت: تراکتور، بحثی متمایز در فوتبال و حتی ورزش کشور است و هواداران بسیاری دارد که رویدادها و اتفاقات مدیریتی باشگاه را رصد می‌کنند اما وضعیت کنونی تراکتور مطلوب نیست و سردرگمی در رفت و آمد بازیکنان باید ثابت بماند اما اکنون این کار در تراکتور به شکل مثبتی پیش نمی رود.

وی در واکنش به مصاحبه‌ی سرمربی تراکتور در خصوص میزان بدهی های باشگاه خاطرنشان کرد: اخیراً مصاحبه ای توسط سرمربی تیم انجام و میزان اعتبار مورد نیاز را باشگاه مطرح شد که بعد از این‌مصاحبه، نگرانی هواداران زیاد شده بطوریکه میزان تماس تلفنی هواداران با من دو برابر شده که همگی پیگیر این موضوع هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: همانطور که مالک، مدیر، سرپرست هرکدام وظیفه خای خود را دارند، بهتر است سرمربی تیم به مسائل فنی بپردازد.

وی ادامه داد: نباید غافل شویم که مالک تراکتور واقعا تنها مانده است چرا که برخلاف تیم های دیگر از جمله استقلال و پرسپولیس، که افرادی توسط وزارت ورزش تحدت عنوان عابر بانک به عضویت هیات مدیره منصوب می‌کند، تراکتور دارای چنین هیات مدیره ای نیست و تراکتور تنها باشگاهی است که بدون کمک هیچ بردی و فقط با منابع مالی مالک باشگاه فعالیت می کند ولی در سایر باشگاههای اعضای هیأت مدیره نیز آورده هایی دارند.

وی اضافه کرد: در چند روز آینده خبرهای خوبی از باشگاه منتشر خواهد شد که نشانگر بهبود اوضاع این باشگاه پرهوادار استان و کشور است.

بهتاج در خصوص عملکرد المپینهای آذربایجان شرقی در المپیک توکیو متذکر شد: در سه المپیک بارسلون، مونترال و توکیو تعداد نمایندگان ما نسبت به ادوار قبلی المپیک خوب بود و هر ۴ ورزشکار ما زحمات زیادی برای کسب سهمیه کشیده و به توکیو اعزام شدند. اما میرهاشم حسینی تکواندوکار المپیکی ما به نماینده‌ی ازبکستان باخت فردی که که پدیده مسابقات لقب گرفت و نه تنها میرهاشم بلکه حریف دیرینه او یعنی تکواندوکار کره ای را نیز حذف کرد و در نهایت به مدال دست یافت و همه محاسبات را بر هم زد در حالیکه قبل از مسابقات تمامی کارشناسان فینال میرهاشم با حریف کره ای را پیش‌بینی کرده بودند.

وی در خصوص مهدی پیرجهان با انتقاد از نوع مدیریت فدراسیون گفت: پیرجهان اماده ترین عضو تیم دوومیدانی اعزامی به المپیک بود و او می توانست با حضور در المپیک رکورد زده و برای بازیهای آسیایی چین آماده شود اما بی برنامگی دامن او را گرفت و از المپیک جاماند.

وی ادامه داد: مهدی پیرجهان بجای اسکان در هتلی ایمن (به لحاظ کرونا) ، در هتلی عمومی که افراد زیادی به آنجا مراجعه کرده بودند، اسکان یافت؛ لذا پیرجهان با ابتلا به کرونا ویروس، نتوانست به توکیو برود و اینگونه بود که از حضور در بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان بی نصیب ماند در حالیکه تیم های کشتی و والیبال هرکدام با ۲۰ و ۲۸ نفر، حتی یک نفر هم کرونایی نداشتند.

مدیر ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در خصوص پیشنهاد پاداش به وررشکارات المپیکی استان افزود: ما اولین استانی هستیم که از استاندار مبلغی را بعنوان پاداش برای مدال آوران المپیک درخواست کردیم و بیشترین مبلغ را هم استان ما اختصاص داده شد در حالیکه سایر استانها در مراتب پایین تری قرار دارند.

وی در خصوص اجرای بخشنامه های ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: طبق اخرین اطلاعیه که صادره، محدودیت هایی را برای برخی از رشته های ورزشی قائل شده‌ایم و تیم های بازرسی و نظارت اداره شهرستانها، اداره کل و هیأت پزشکی ورزشی هوشیار هستند تا شهروندان عزیز در سلامت کامل ورزش کنند.

بهتاج تاکید کرد: اگر ورزشکاران ۲۰ درصد تلاش کنند، ما ۸۰ درصد ما بقی را تامین می‌کنیم همچنان که خانم فرزانه عسگری که بکی از نمایندگان ما در پارالمپیک است، بعد از فوت وررشکار سهمیه نخست، برای کسب سهمیه عازم مسابقات چک شد که ۳۰ میلیون تومان از هزینه سفر توسط اداره کل ورزش و جوانان استان و ۳۰ میلیون تومان نیز توسط مجمع خیّرین میانه تامین شد و این ورزشکار با وجود کسب رتبه چهارم، با رایزنی های انجام شده عازم پارالمپیک شد.

وی در واکنش به صحبت های پرویز هادی در خصوص عدم همکاری با مدیریت فعلی فدراسیون کشتی نیز گفت: به هر حال پهلوان هادی افتخاراستان و ایران است و اکنون نیز عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز شده است ولی بازهم چه در مسابقات شرکت کند یا خیر، افتخار ما است.
//ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا