اخبار

حرکت با دنده عقب ۳۰ مجروح در همدان برجا گذاشت

حرکت با دنده عقب ۳۰ مجروح در همدان برجا گذاشت
سرهنگ سید جواد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هنگام حرکت با دنده عقب به ویژه از داخل منزل به سمت کوچه باید بسیار دقت کرد چرا که گاهی مواقع کودکان در حال بازی داخل حیاط و کوچه هستند و آنها از داخل آیینه قابل روئیت نیستند.
وی مثال زد: راننده یک دستگاه خودرو هنگام حرکت با دنده عقب از داخل منزل مسکونی به سمت کوچه در منطقه “سیلو” شهر همدان دختر خردسال خود را زیر گرفت و این بی‌احتیاطی منجر به مرگ این کودک شد.  
رییس عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: ۵۶ درصد فوتی‌ها و ۳۵ درصد مجروحان سوانح درون شهری این استان مربوط به عابران است و سه ماهه نخست امسال ۱۱ عابر در سوانح رانندگی فوت و ۱۷۵ نفر مجروح شدند.
سرهنگ حسینی اضافه کرد: ۶۰ درصد سوانح منجر به جرح و فوت عابران در بلوارهای حاشیه شهر رخ داده چرا که سرعت خودروها در این مسیرها بالا است؛ همچنین ۲۵ درصد در معابر محلی به علت بی‌دقتی راننده به جلو و ۱۵ درصد در خیابان اصلی و فرعی اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: عابران در ۲ فقره سوانح فوتی و هشت فقره سوانح جرحی سه ماهه نخست امسال مقصر شناخته شدند که سهم عابران در بروز این قبیل سوانح حدود ۲۵ درصد است.
سرهنگ حسینی اظهار داشت: علت ۷۵ درصد سوانح منجر به جرح و فوت عابران همدانی در سالجاری بی توجهی راننده به جلو، ۱۵ درصد سرعت غیرمجاز و مابقی سایر علل بوده است.
وی یاداوری کرد: شمار سوانح منجر به مصدومیت و فوت عابران پیاده در سه ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا